تکنولوژی

فیس‌بوک 70 حساب کاربری را تعلیق کرد

فیس بوک اعلام کرد 70 حساب کاربری، 138 صفحه در فیس بوک و 65 حساب اینستاگرام را که توسط آژانس تحقیقات اینترنت وابسته به روسیه کنترل می شدند تعلیق کرده است.

به گزارش فارس، الکس استاموس مدیر امور امنیتی فیس بوک می گوید از طریق این صفحات اخبار و اطلاعات غلطی منتشر می شدند و برخی آگهی‌های موجود در آنها نیز حاوی اخبار دروغین بوده اند.

فیس بوک مدعی است آژانس تحقیقات اینترنت از حساب های کاربری با هویت نامشخص برای فریب مردم و نفوذ بر آنها استفاده می کرد. فعالیت بخش عمده این حساب‌ها بر روی روسیه و آمریکا متمرکز بوده است. تمامی تبلیغات منتشر شده از سوی این حساب های کاربری نیز حذف شده است.

ظاهرا شناسایی این حساب های متخلف برای فیس بوک کاری وقت گیر بوده است. 95 درصد از این صفحات دارای محتوای روسی بوده و 1.08 میلیون کاربر حداقل یکی از آنها را تعقیب می کردند. حساب های اینستاگرام تعلیق شده در مجموع 493 هزار تعقیب کننده داشته اند و این حساب ها در مجموع 167 هزار دلار هزینه تبلیغات کرده بودند.

حساب های یادشده علاوه بر ارسال تبلیغات و مطالب جدی سیاسی، مطالب طنزی را هم در ارتباط با موضوعات مختلف سیاسی منتشر می کنند. فیس بوک می گوید مقابله با این نوع صفحات و حساب ها که مطالب از نظر او دروغین منتشر می کنند، ادامه می یابد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا