تکنولوژی

حمله مجدد ترامپ به آمازون

برای سومین بار طی چند روز اخیر رییس جمهور آمریکا از طریق توییتر به کسب و کار آمازون در این کشور حمله کرد.

ترامپ قرارداد آمازون با پست آمریکا را تقلبی خوانده که باعث شده پست با تحویل بسته‌های پستی آمازون دچار ضرر شود. پست آمریکا که یک شرکت دولتی است سال‌هاست بامشکلات مالی فراوانی روبه روست. 

ترامپ در توییت خود گفته فروشگاه‌هایی که مالیات می‌پردازند در سراسر کشور در حال تعطیل شدن هستند و این به خاطر آمازون است. 

ترامپ برای سومین بار طی چند روز اخیر به آمازون حمله می‌کند و همین باعث کاهش ۵ درصدی سهام شرکت آمازون در بورس شده است. 

جف بزوس مدیرعامل آمازون همواره مورد انتقاد ترامپ قرار داشته به این دلیل که این شرکت مالیات عادلانه‌ای بابت گرفتن سهم از رقبای محلی و استفاده از خدمات پستی نمی‌پردازد. با این حال بسیاری انتقادات از آمازون را به روزنامه واشنگتن پست نسبت می‌دهند روزنامه‌ای که توسط جف بزوس خریداری شده و انتقادات زیادی از ترامپ میکند. 

ترامپ  گفته است که پست آمریکا در ازای تحویل هر بسته آمازون به طور متوسط  یک دلار و ۵۰ سنت ضرر می‌کند که مجموع آن به میلیاردها دلار میرسد. او همچنین به به گزارش سال گذشته Citigroup اشاره کرد که در آن آمده شرکت پست باید هزینه خدمات خود را به ازای هر بسته ۵۰ درصد افزایش دهد تا هزینه‌هایش را پوشش دهد. 

آمازون و دیگر خرده فروش‌های آنلاین به طور معمول همواره از سرویس‌های پستی برای ارسال بسته‌های مشتریان استفاده می‌کنند برخی معتقدند ارسال این حجم  بسته توسط پست نوعی سوبسید دادن به آمازون و سایر شرکتهای فعال در تجارت الکترونیکی محسوب می‌شود اما برخی دیگر هم عقیده دارند آمازون بزرگترین مشتری سرویس پستی است و بسیار منفعت به این سازمان رسانده است. آمازون از سرویسی استفاده می‌کند که بر اساس آن بسته‌ها تحویل دفاتر پستی محلی می‌شوند که از این طریق هزینه   آن بسیار کاهش پیدا می‌کند.

به رغم آنکه ترامپ حملات متعددی را علیه آمازون ترتیب داده اما هنوز هیچ دستور رسمی علیه این شرکت صادر نکرده است و دفتر رییس جمهور هم گفته چنین طرحی در دستور کار قرار ندارد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا