تکنولوژی

دروغ اول آوریل ماسک، سهام تسلا را ۷ درصد کاهش داد

حالا می‌توانیم بگوییم حتی یک جوک می‌تواند باعث کاهش سهام یک شرکت شود چنانکه این موضوع درباره تسلا رخ داده است. ایلان ماسک مدیرعامل موفق تسلا دو روز قبل در یک  توییت به شوخی نوشت که تسلا ورشکست شده و ظاهرا همین کافی بوده تا سهام این شرکت ۷ درصد افت کند. 

ایلان ماسک در توییت خودش نوشته بود که تسلا ورشکست شد . توییتی که از سوی بسیاری از کاربران به طنز پاسخ داده شد اما ظاهرا برخی از سهامداران این شرکت یا به شوخی باور ندارند یا به شک افتاده‌اند چراکه با بازشدن بازارها در روز دوشنبه به ۲۴۸ دلار به ازای هر سهم رسید. در تابستان سال گذشته قیمت هر سهم تسلا به ۳۸۵ دلار هم رسیده بود. 

به طور کلی و جدا از دروغ اول آوریل، تسلا طی چند ماه اخیر اوضاع سهام جالبی ندارد از ماه سپتامبر تاکنون قیمت سهام این شرکت ۳۶ درصد افت کرده است. هفته گذشته موسسه سرمایه‌گذاری Moody به دلیل کمبود پول نقد این شرکت رتبه آن را کاهش داد. 

کمبود پول نقد مشکل جدیدی برای تسلا نیست این شرکت یک بار در سال ۲۰۰۸ تا مرز ورشکستگی پیش رفت در آن زمان ماسک مرتبا درمورد ورشکستگی تسلا صحبت می‌کرد. حالا اما اوضاع تسلا بد نیست و هیات مدیره این شرکت اتفاقا هفته قبل پاداش میلیاردی قابل توجهی را برای ماسک تصویب کرد تا او را به ماندن و تلاش بیشتر در این شرکت وادار کند. 

ماسک یک روز بعد از آن توییت اول آوریل و افزایش نگرانی‌ها بابت وضعیت مالی تسلا توییت دیگری کرد و گفت اگر واقعا تسلا در حال ورشکستگی بود او آن توییت را نمی‌کرد. 

ماسک اما تنها فرد در صنعت خودرو نبود که دروغ اول آوریل گفت. تیم لکسوس تویوتا نیز ویدیویی ساخت که نشان میداد آنها قرار است با استفاده از DNA و کروموزوم‌های انسان ( موجود در آب دهان ) خودروی سفارشی برای مشتریان بسازند. 

شرکت  AG نیز در دروغ اول آوریل دیگری گفته بود که سریع‌ترین تراکتور برقی جهان را با قدرت ۷۰۰ اسب بخار ساخته است. با این حال هیچ کدام از آن‌ها به مشکل تسلا برنخورده‌اند. 

دیوید ویستون یک تحلیل‌گر در مرکز تحقیقاتی Morningstar به وال‌استریت ژورنال می‌گوید: تا به حال نشنیده بودم هیچ مدیرعاملی درباره ورشکستگی شرکتش جوک بگوید. 

منبع: وال‌استریت ژورنال

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا