تکنولوژی

یک قدم موفق دیگر برای اینترنت ماهواره‌ای

یک پرتاب موفق دیگر از اسپیس ایکس و این بار ده ماهواره Iridium  در مدار قرار گرفتند. ماهواره‌هایی که قرار است با تکمیل پرتاب آن‌ها – در مجموع ۸۱ ماهواره –  تحولی بزرگ در ارتباطات جهان ایجاد کنند. از جمله آن‌ها اینترنت سریع‌تر و ماهواره‌ای خواهد بود. 

این ماموریت اسپیس ایکس توسط موشک فالکون انجام گرفت موشکی که قبلا هم به فضا پرتاب شده بود و حالا در این پرتاب هم دوباره مورد استفاده قرار گرفت.

پرتاب شامل چند مرحله بود پس از دقایقی بخش اصلی موشک از آن جدا شد و با روشن شدن موتور دوم ماموریت ادامه پیدا کرد و پس از آن ده ماهواره یک به یک در موقعیت خود در مدار زمین قرار گرفتند. هرچند شرکت اسپیس ایکس و بسیاری ازشبکه‌های تلویزیونی این پرتاب را به صورت زنده پوشش می‌دادند اما اداره ملی جوی و اقیانوسیه ایالات متحده (NOAA) پخش زنده بخش دوم به بعد این ماموریت را ممنوع کرده بود به همین پخش زنده آن قطع شد.

مرتبط : اسپیس ایکس فضا را اینترنتی میکند

این موشک اسپیس ایکس شامل ۱۰ ماهواره Iridium® NEXT بود پروژه‌ای که قرار است ۸۱ ماهواره پیشرفته را در مدارهای پایینی قرار دهد  پروژه‌ای که در سطح و اندازه خود بی نظیر است. 

Iridium® NEXT محصولات و سرویس‌های مختلفی را با استفاده از این ماهواره‌ها ارایه خواهد کرد از جمله آن‌ها Iridium Certus است، پلت‌فرم نسل آینده ارتباطی. 

به کمک این ماهواره‌ها شاهد اینترنتی پرسرعت‌تر  و توسعه پلت‌فرم‌‌های پیشرفته اینترنت اشیا و سیستم‌های ناوبری دقیق‌تری خواهیم بود.

۷۵ ماهواره‌ از کل ۸۱ ماهواره‌های مورد نیاز این پروژه توسط ۱۰ موشک فالکون ۹ به فضا پرتاب می‌شوند و قرار است کل پرتاب ماهوارهها تا اواسط سال ۲۰۱۸ به پایان برسد. 

مرتبط: 

انفجار فالکون ۹ و برباد شدن رویاهای زاکربرگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا