تکنولوژی

چگونه حافظه داخلی کنسولمان را افزایش دهیم؟

امروزه کنسول‌های بازی به پردازنده‌های قدرتمند، رم‌های قوی‌تر و انواع و اقسام ویژگی‌ها و قابلیت‌های مجهز شده‌اند اما در این میان اکثر کنسول‌ها همچنان با یک کمبود مواجه هستند: فضای ذخیره سازی کافی

چه ایکس‌باکس وان بخرید چه پلی استیشن 4 و چه نینتندو سوییچ این احتمال وجود دارد که بالاخره یک روز به منظور نصب بازی‌های بیشتر به فکر افزایش حافظه کنسولتان بیافتید. از آنجایی که روش‌های افزایش حافظه بستگی به کنسول شما دارد، با این حال همگی بسیار آسان هستند که در ادامه به آنها نیز اشاره کرده‌ایم:

حافظه داخلی پلس‌استیشن 4 را تعویض کنید

به جای وصل کردن یک هارد اکسترنال به کنسولتان، می‌توانید هارد  داخلی دستگاه را به طور کامل تعویض کنید. برای این کار ابتدا کاور پلاستیکی روی کنسول را جدا کرده و پس از باز کردن چند پیچ هارد را جدا و یک هارد با فضای ذخیره سازی بیشتر را جایگزین آن کنید.

از هارد اکسترنال برای پلی‌استیشن 4 استفاده کنید

پلی‌استیشن 4 علاوه بر قابلیتی که در بالا اشاره کردیم، همچنین قادر است از فضاهای ذخیره‌سازی اکسترنال هم پشتیبانی کند که از این طریق می‌توانید علاوه بر هارد داخلی دستگاه از یک حافظه خارجی و قابل حمل نیز بهره ببرید. پس از اتصال هارد اکسترنال به پورت یواس‌بی دستگاه، کنسول را روشن کرده و به مسیر Setting>Devices>USB Storage devices بروید. در این قسمت هارد اکسترنال را انتخاب و سپس فرمت کنید. پس از انجام این کار، هارد اکسترنال شما به عنوان فضای ذخیره‌سازی بازی‌های کنسولتان انتخاب خواهد شد

از هارد اکسترنال برای ایکس‌باکس وان استفاده کنید

استفاده از یک هارد اکسترنال بر روی ایکس‌باکس وان دقیقا همانند کنسول پلی‌استیشن ساده است. بسیاری از هاردهای اکسترنال یواس‌بی 3.0 که با پلی‌استیشن 4 همخوانی دارند، با ایکس‌باکس وان نیز به‌خوبی کار می‌کنند. البته برای استفاده از این هاردها باید آنها را از طریق کنسول فرمت کرد و استفاده همزمان از آنها بر روی دو کنسول امکان‌پذیر نیست. پس از اتصال هارد اکسترنال، کنسول به‌صورت خودکار آن را شناسایی کرده و وارد مراحل فرمت و آماده سازی می‌شود.

پس از نام‌گذاری دیوایس و فرمت آن، شما این اختیار را دارید تا بازی‌هایی که در حافظه داخلی ذخیره شده‌اند را به حافظه خارجی انتقال دهید. این روش همچنین برای افرادی که قصد دارند کنسولشان را ارتقاء دهند نیز بسیار مناسب است. برای مثال می‌توانید تمامی دیتای خود را درون این هاردها ذخیره کرده و سپس به کنسول جدیدتان انتقال دهید.

از میکرو اس‌دی بر روی نینتندو سوییچ استفاده کنید

استفاده از هاردهای اکسترنال بر روی نینتندو سوییچ غیرممکن است اما خوشبختانه با استفاده از رم میکرو‌ اس‌دی این کار شدنی است. البته توجه داشته باشید رم میکرو اس‌دی که انتخاب می‌کنید از “کلاس 10” باشد. در پشت کنسولتان، پایه را به سمت بالا کشیده و رم را درون قسمتی که برایش تعبیه شده قرار دهید. سپس کنسولتان را روشن کنید و در قسمت تنظیمات به بخش “system” و سپس “Initialize” رفته و در پایان گزینه “format microSD card” را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، رم میکرو اس‌دی آماده استفاده خواهد بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا