تکنولوژی

یک ساعت زمان برای حذف پیام‌ها در واتس‌اپ

واتس‌اپ اخیرا بدون سر و صدا عملکرد یکی از قابلیت‌های برنامه خود را تغییر داده است. قابلیت “پاک کردن پیام برای همه” یا “Delete for Everyone” را در ماه اکتبر سال پیش معرفی شد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا حداکثر بعد از 7 دقیقه بتواند پیغام ارسال شده خود را برای همه افراد یک گروه، حدف کنند. طبق گزارش WABetalnfo، در آخرین نسخه این برنامه، این زمان به یک ساعت و 8 دقیقه و 16 ثانیه افزایش پیدا کرده است.

مشخص نیست که چرا این بازه زمانی با چنین جزئیاتی مشخص شده است، به علاوه صفحه پشتیبانی واتس‌اپ نیز اطلاعات بیشتری درباره این بازه زمانی عنوان نکرده است. بازه زمانی یک ساعته به این معنی است که کاربر برای حذف پیغام ارسالی که به اشتباه فرستاده شده، حالا یک ساعت وقت دارد و تنها در طول این زمان مجاز خواهد بود که پیغام مورد نظر را از صفحه چت دوستان خود حذف کند.

واتس‌اپ امکان بازکردن پنجره چت با قابلیت رمزنگاری شده یا Secret را ندارد، قابلیتی که دیگر شرکت‌های رقیب آن را در برنامه‌های خود گنجانده‌اند. در قابلیت چت به صورت رمزنگاری شده یا سکرت، پیغام‌ها به صورت دائمی روی دستگاه‌های ارسال کننده و دریافت کننده ذخیره نمی‌شود و واتس‌اپ حالا با ارائه این قابلیت تا حدودی جبران مافات کرده است.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا