تکنولوژی

چه داده‌هایی از بزرگان تکنولوژی جذاب است؟

نوار جستجوی گوگل قابلیتی دارد که با تایپ کردن عبارت مورد نظر، بیشترین موارد سرچ شده مرتبط با آن موضوع را به صورت لیستی برای کاربر نشان داده می‌شود. به عنوان مثال، اگر درمورد یکی از مدیرعامل‌های مشهور حوزه تکنولوژی جستجو کنید، گوگل به صورت اتوماتیک لیستی ارائه می‌کند که شامل بیشترین موارد جستجو شده دیگر کاربران در مورد آن فرد مورد نظر است مانند وضعیت تاهل، تعداد فرزندان، حقوق و یا سرمایه شخصی فرد. این قابلیت auto-complete نام دارد.

قابلیتauto-complete  گوگل از الگوریتمی استفاده می‌کند که معمولا سلایق کاربر را نیز در نتایج قابل ارائه در نظر می‌گیرد اما اگر تاریخچه وب گردی شما کهbrowsing history  نام دارد خالی باشد، این لیست بر اساس جالب‌ترین موارد سرچ شده توسط دیگر کاربران نشان داده می‌شود. در ادامه تعدادی از نمونه‌های این قابلیت را که بعد از جستجوی نام بزرگان حوزه تکنولوژی صورت گرفته، ببینید.

 

Angela Ahrendts، معاون ارشد بخش فروش شرکت اپل

جالب‌ترین جستجویی که در مورد خانم Angela Ahrendts انجام گرفته، سخنرانی کوتاه وی در TEDx است که در مورد قدرت انرژی انسانی ارائه کرد.

 

Bill Gates، موسس مایکروسافت

ظاهرا کاربران گوگل بیشتر از همه در مورد خانه بیل گیتس کنجکاو بوده‌اند. Xanadu 2.0 نام خانه رویایی گیتس است که قیمتی معادل 63 میلیون دلار دارد و در بخش مدینای شهر واشنگتن واقع شده است. گیتس این خانه را به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز کرده است مانند سیستم پخش موسیقی زیر آب استخر!

 

Dara Khosrowshahi، مدیر عامل اوبر

لیست اتوماتیک گوگل نشان می‌دهد که کاربران علاقه زیادی داشته‌اند تا با آقای خسروشاهی تماس پیدا کنند. وی تنها موردی است که در لیست جستجوی گوگل، عبارت آدرس ایمیل وی مورد جستجو قرار گرفته است. ایمیل اوبر وی نیز در میان این لیست جستجو دیده می‌شود.

 

Elon Musk، مدیر عامل تسلا و  SpaceX

تصویر ایلان ماسک در نوامبر سال 2017، روی مجله Rolling Stone به همراه نام مقاله‌ای از وی چاپ شد. نام مقاله Elon Musk: The Architect of Tomorrow.” است. این مقاله ماسک بیشترین جستجو را در گوگل داشته است.

 

Evan Spiegel، یکی از موسسان و مدیرعامل اسنپ

اشپیگل قد بلندی دارد، جوان و جذاب است و با سوپر مدل مشهوری به نام میراندا کر ارتباط نزدیکی دارد. طبیعی است که مردم بخواهند جزئیات را بدانند!

 

Ginni Rometty، مدیر عامل IBM

خانم Rometty بارها در مورد مادر و دو خواهر و برادرش صحبت کرده است. مادر خانم Rometty، او و دیگر فرزندانش را به تنهایی بزرگ کرده و قهرمان وی محسوب می‌شود. اما هیچ اطلاعات دیگری در رابطه با خواهران او در اینترنت وجود ندارد و همین مسئله احتمالا کنجکاوی بسیاری از مردم را برانگیخته است زیرا بیشترین عبارت جستجوهای مرتبط به او، خواهرانش بوده‌اند.

 

Jack Dorsey، مدیرعامل Square و یکی از موسسان توییتر

دورسی یک تاتوی 22 سانتی دارد که به شکل یک انتگرال است و روی ساعد وی قرار دارد. این عبارت بیش از هر چیز دیگری، در مورد دورسی جستجو شده است.

 

Jeff Bezos، موسس و مدیرعامل آمازون

سال 1999 بزوس 22 ساله در برنامه تلویزیونی 60 Minutes segment شرکت کرد و اعلام کرد که شرکتش، Amazon.com بزرگ‌ترین فروشگاه خرید کتاب در دنیا محسوب می‌شود. این عبارت، جالب ترین جستجوی کاربران در مورد بزوس است.

 

Mark Zuckerberg، مدیرعامل و موسس فیسبوک

سال 2017 زاکربرگ تصمیم گرفت طی ماموریتی یک ساله، به تمام ایالت‌های آمریکا سفر کند تا بتواند جامعه فیسبوک را بهتر درک کند. این اقدام وی بیشتر شبیه تبلیغات برای کاندیدا شدن ریاست جمهوری به نظر می‌آمد که البته وی این شایعه را رد کرد.

 

Reed Hastings، موسس و مدیرعامل نت فلیکس

Reed astings زمانی هنگام مصاحبهای در سال 2017 اعلام کرد که بی طرفی در دنیای اینترنت یا Net Neutrality در حال حاضر هدف اصلی نت فلیکس نیست. این موضوع کنجکاوی بسیاری را برانگیخته تا در مورد آن بیشتر در گوگل تحقیق کنند.

 

Safra Catz، یکی از مدیران ارشد اوراکل

خانم Catz در دسامبر 2017 عضو هیات مدیره شرکت دیزنی شد، دیگر اعضای این مجمع افرادی همچون Sheryl Sandbegr و Jack Dorsey هستند.

 

Satya Nadella، مدیرعامل مایکروسافت

ساتیا نادلا به عنوان یک آمریکایی هندی تبار، بیشتر اوقات کانون توجه بوده است. مردم کنجکاو بوده‌اند بدانند وی اصالتا از کجاست. طبق یکی از آمارهای Quora Result، نادلا از تبار Brahmin (طبقه ای از دین که متخصص آموزش است).

 

Sheryl Sandberg، مدیر اجرایی ارشد فیسبوک

سندبرگ در سال 2017 کتابش را چاپ کرد که الهام گرفته از مرگ همسرش، آقای Dave Goldberg در سال 2015 بود. کتاب سندبرگ،Option B: Facing Adversity, Building Resilience and Finding Joy  نام دارد.

 

Steve Jobs، یکی از موسسان اپل

خالق آیفون، در سال 2003 به نوعی سرطان نادر پانکراس مبتلا شد. او خبر بیماریش را تا سال 2004 به کارمندانش نداد و همینطور به صورت عمومی نیز اعلام نکرد. جابز در اکتبر 2011 چشم از جهان فروبست.

 

Sundar Pichai، مدیر عامل گوگل

پیچای در سال 2017، 199.7 میلیون دلار درآمد داشته که این رقم نسبت به درامد سال 2015 او، دو برابر شده است.

 

Tim Cook، مدیرعامل اپل

مردم بسیار کنجکاو بوده‌اند که بدانند مردی که با ارزش‌ترین شرکت دنیا را اداره می‌کند، با چه کسی اوقات فراقتش را می‌گذارند. همسر و یا شریک زندگی وی نیز مکررا در گوگل جستجو شده است. کوک در سال 2014 در مصاحبه‌ای اعلام کرد که گرایش جنسی هم جنس گرایانه دارد و به آن افتخار می‌کند.

 

Travis Kalanick، یکی از موسسان اوبر

مادر آقای کلانیک در تصادف تراژیکی در سال 2017 فوت کرد و پدرش نیز در همان صانحه به شدت مجروح شد. این مورد بیشترین سرچی بوده که درمورد وی انجام شده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا