تکنولوژی

تغییر دیدگاه مردم آمریکا به اسلحه

معمولا بعد از هر حادثه‌ی تیراندازی عظیم در آمریکا، تمایل به خرید اسلحه افزایش می‌یابد. اما بعد از تیراندازی دبیرستان استونمن داگلاس در ۱۴ فوریه، اتفاق عجیبی افتاد. خرید اسلحه کم شد و ارزش سهام آن افت کرد. گوگل ترندز هم اسنادی دال بر این موضوع را در عکس پایین نشان داده است. در هفته‌ی آخر فوریه جست‌وجو‌‌ی کلمه‌ی کنترل اسلحه از جست و جوی کلماتی مانند مغازه‌های فروش اسلحه در اکثر ایالات آمریکا بیشتر بوده است. کنتاکی و تنسی تنها ایالاتی هستند که کلمه‌ی مغازه‌های فروش اسلحه محبوبیت بیشتری میان کاربران دارد.

این اعداد با اطلاعات گوگل در سال گذشته تفاوت زیادی دارد. در یک سال گذشته افراد در اکثر ایالت‌های کلمه‌ی مغازه‌های فروش اسلحه را نسبت به کنترل اسلحه بیشتر جست‌وجو کرده‌اند. تنها استثناها واشنگتن، کالیفرنیا، مونتانا، یوتا، کولورادو، آیوا، نیویرک، نیو جرسی، دلور، کنتیکت، رود آیلند و ماساچوست است.

نقشه‌ بالا میزان جست و جوی کنترل اسحله نسبت به مغازه‌های فروش اسلحه در چند سال گذشته را نشان می‌دهد.

 

داده‌های سالانه این اطلاعات را تایید می‌کند. هنگامی که حدس‌ها در مورد کنترل اسلحه بالا رفت، آمریکایی ‌های زیادی به خرید اسلحه تشویق شدند. به خصوص مدلهایی که امکان حذف شذنشان بالا بود.

گوگل هم‌چنین از جست‌وجو‌های زیادی بر روی اسلحه‌ی ساچمه‌ای AR15 خبر داده است، اسلحه‌ای که در اکثر این حوادث تیراندازی‌ها استفاده شده بود. بعد از قتل عام سندی هوک در دسامبر ۲۰۱۲ – افزایش خرید اسلحه افزایش تعداد مرگ‌های تصادفی توسط آن را به دنبال داشت. سهام کارخانه‌های تولید اسلحه نیز بعد از تیراندازی لاس‌وگاس در اکتبر سال ۲۰۱۷ که به مرگ ۵۹ نفر منجر شد، افزایش چشمگیری یافت. اما تیراندازی در مدرسه‌‌ای در پارک‌لند فلوریدا که در روز ولنتاین امسال اتفاق افتاد، نتیجه‌ای استثنایی داشت. این اتفاق فروشندگانی مانند فروشگاه دیک و والمارت را مجبور به تغییر سیاست‌های فروش اسلحه‌ش کرد. این حادثه توجه آمریکایی‌ها را بیش از پیش به کنترل اسلحه جلب کرد.

نقشه‌ بالا میزان جست و جوی کنترل اسحله نسبت به مغازه‌های فروش اسلحه در چند هفته گذشته را نشان می‌دهد.

این امر مشخص می‌کند مردم اخیرا بیشتر به دنبال کنترل و جمع‌آوری اسلحه در آمریکا هستند و تعداد افرادی که به دنبال خرید اسلحه هستند بسیار کم شده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا