تکنولوژی

یک سوم آمریکایی‌ها عضو اینستاگرام هستند

بنا بر یک تحقیق  جدید ۳۵ درصد افراد بزرگ‌سال آمریکایی از اینستاگرام استفاده می‌کنند که نسبت به سال گذشته با ۷ درصد رشد مواجه شده است. اطلاعات دیگر این تحقیق، یافته‌های ما پیرامون سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی را تایید می‌کند: اینستاگرام، اسنپ‌چت و توییتر در میان جوانان به خصوص افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله محبوبیت بیشتری دارند. یوتیوب محبو‌ترین پلتفرم آنلاین است که توسط ۷۳ درصد جمعیت بزرگ‌سال آمریکا استفاده می‌شود که ۹۴ درصد آن به افراد ۱۸ تا ۲۴ سال مربوط میشود. این به این معنا است که بیشتر افرادی که در سن و سال رفتن به دانشگاه هستند بر روی یوتیوب ویدیو تماشا می‌کنند.

فیس‌بوک برای افراد زیر ۶۵ سال هنوز هم یکی از مجبوب‌ترین شبکه‌‌های اجتماعی به شمار می‌رود. استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی از سال ۲۰۱۲ به این طرف رشد داشته است. این درحالی است که تعداد افراد بزرگ‌سالی که در آمریکا از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده می‌کنند همان ۶۸ درصد باقی مانده است. تعداد کاربرانی که به طور روزانه از آن استفاده می‌کنند نیز تقریبا تغییری نکرده است. در مقایسه با تحقیقی که سال گذشته انجام شد تعداد کاربرانی که از فیس‌بوک به طور روزانه استفاده می‌کنند از۷۶ درصد به ۷۴ تغییر کرده است.

توییتر نیز با رشدی متوسط روبه رو شده‌ است. در حالی که در سال گذشته ۲۱ درصد جمعیت بزرگ‌سال آمریکا از توییتر استفاده می‌کردنداین عدد امسال به ۲۴ درصد تغییر کرده است.

بر طبق این گزارش یک آمریکایی عادی حداقل سه اپلیکیشن از این هشت اپلیکیشن را روزانه استفاده می‌کند: فیس‌بوک، یوتیوب، اسنپ‌چت، توییتر، اینستاگرام، واتس‌اپ،‌ پیترست و لینکداین.

به نظر می‌رسد افرادی که در اواخر دهه‌ی سوم زندگی‌ا‌شان هستند به مرور استفاده از اسنپ‌چت، اینستاگرام و  توییتر را کم می‌کنند،  موضعی که برای اسنپ‌چت پررنگ‌تر است. با اینکه ۷۸ درصد افراد ۱۸ تا ۲۴ سال از اسنپ‌چت استفاده می‌کنند، فقط ۵۴ درصد افراد ۲۵ تا ۲۹ سال از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

با اینکه کاربران شبکه‌‌های اجتماعی از چندین پلتفرم مختلف استفاده می‌کنند و اپلیکیشن‌‌های مختلف و سایت‌‌های گوناگون را چک می‌کنند، تنها سه درصد از آن‌‌ها به اطلاعاتی که بر روی این شبکه‌های مجازی پیدا می‌شود اعتماد می‌کنند. بیشتر آن‌ها اعتمادی به قابلیت این اپلیکیشن‌ها در برابر حفاظت از اطلاعات شخصی در برابر سودجویان ندارند. این یافته‌ها با تحقیقی که سال گذشته انجام شد، تطابق دارد. طبق آن تحقیق کاربران بیشتر از همه نسبت به توییتر و فیس‌بوک ‌بی‌اعتماد‌اند.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا