تکنولوژی

سونی سرویس تاکسی اینترنتی راه‌اندازی می‌کند

کمپانی سونی امروز اعلام کرد قصد دارد به زودی و با همکاری 5 شرکت تاکسیرانی ژاپنی، سرویس تاکسی‌ آنلاین بر پایه هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کند. این سرویس قرار است با استفاده از هوش مصنوعی و با توجه به وضعیت آب و هوا و ترافیک هر منطقه نزدیک‌ترین تاکسی را برای مسافرین به محل اعزام ‌کند.

این خبر دقیقا قبل از اینکه دارا خسروشاهی مدیرعامل شرکت اوبر اعلام کرد که این شرکت آمریکایی قصد دارد همکاری‌های خود را با کمپانی‌های ژاپنی گسترش دهد اعلام شد. خسروشاهی درحال حاضر در قاره آسیا حضور دارد و در حال مذاکره با کشورها و شرکت‌های تکنولويی مختلف آسیایی است. طبق گفته خبرگزاری بلومبرگ خسروشاهی معتقد است “ژاپن یکی فرصت بی‌نظیر برای اوبر محسوب می‌شود که متاسفانه سیاست‌های قبلی شرکت در رابطه با این کشور اصلا مناسب نبوده است.”

سرویس تاکسی بدون راننده شرکت سونی قرار است بهار امسال و با همکاری شرکت‌هایی از جمله “Daiwa Motor”، “Hinomaro Kotsu”، “Kokusai Motorcars” “Green Cab” و “Checker Cab Group” به مرحله بهره‌برداری برسد. اپلیکیشن اختصاصی این سرویس هم به‌زودی در اختیار اپراتورها و کاربران ژاپنی قرار خواهد گرفت. به‌ دلیل وجود برخی قوانین خاص رانندگی در ژاپن که رانندگان تاکسی را ملزم به داشتن گواهینامه‌های به‌خصوص می‌کند، شرکت‌هایی همچون اوبر فعلا قادر به ارائه سرویس در برخی کلان شهرهای این کشور از جمله توکیو نیستند. در نتیحه این قوانین هم اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین در ژاپن تنها توسط رانندگان تاکسی دارای گواهینامه مخصوص قابل استفاده هستند و رانندگان تاکسی غیرحرفه‌ای قادر به استفاده و کسب درآمد از این سرویس‌ها نیستند.

تاکسی هوشمند شرکت سونی قرار است با یکی از سرویس‌های تاکسی هوشمند ژاپنی بر پایه هوش مصنوعی با نام JapanTaxi که با کمپانی تویوتا همکاری می‌کند به رقابت بپردازد. شرکت JapanTaxi ادعا کرده که حدود 60 هزار یعنی حدود 25 درصد تاکسی‌های کشور ژاپن در حال حاضر دراین سرویس ثبت‌ نام کرده‌اند و هم‌اکنون بیشترین سهم از بازار ژاپن در این بخش را به‌خود اختصاص داده است. خسروشاهی همچنین در پایان صحبت‌های امروز خود اعلام کرد که امسال تمرکز خود را بر روی گسترش حضور اوبر در کشور ژاپن قرار خواهد داد.

خبرهای دیگر درباره «تاکسی اینترنتی»: 

بانک ملت تاکسی اینترنتی راه اندازی می کند

همکاری اسنپ و نیروی انتظامی برای استعلام رانندگان تاکسی اینترنتی

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا