تکنولوژی

آزمایش تصادف با ولوو XC 90 (ویدئو)

همه ما به خوبی می‌دانیم ولوو به امنیت مشهور است و تا به امروز هیچ خودروسازی به اندازه ولوو در دنیا به امنیت سرنشینان اهمیت نداده است. شاید یکی از مشکل‌ترین کارهای دنیا امروزه مردن در ولوو باشد!!

این کمپانی سوئدی بزرگترین سالن آزمایش تصادف را در گوتنبرگ با نام VOLVO Safety Center احداث کرده است. ولوو بارها گفته است که بزرگترین هدف این کمپانی این است که هیچ کس در خودروهای این شرکت کشته نشود و یا صدمه جدی نبیند. در ادامه ویدئویی را می‌بینید که یک ولوو XC 90 از جاده منحرف می‌شود و به یک چاله بزرگ برخورد می‌کند و به هوا پرتاب می‌شود! آزمایش بسیار سنگینی که خیلی از خودروسازهای دنیا نه امکان چنین آزمایشی را دارند و نه جسارت آن را. ولوو تصمیم دارد این آزمایش را در حضور خبرنگاران انجام دهد و از این آزمایش بیشترین اطلاعات را کسب کند. تنها دلیل اینکه رنگ این خودرو نارنجی است هم همین عنوان شده تا بتوانند به کمک دوربین‌های با سرعت بالا به خوبی همه جزئیات را رسد کنند.

این آزمایش با سرعت 80 کیلومتر در ساعت انجام می‌شود اما آنقدر آزمایش طراحی سنگینی دارد که همین سرعت برای پرت کردن ولووی 2 تنی به آسمان کافی است! ولوو چندین و چند کیسه هوا در این ماشین طراحی کرده است که هر کدام از آنها فقط در صورتی باز می‌شوند که به آنها نیاز باشد! این یعنی اگر خودروی شما از بغل بچرخد و غلت بزند کیسه هوای جلوی شما باز نمی‌شود و فقط کیسه‌هواهای اطراف و دور زانو باز می‌شوند. در تصادفی هم که در ادامه می‌بینید ابتدا فقط کیسه‌های جلو و پا باز می‌شوند و کیسه هوای جانبی شاگرد پس از برخورد به زمین باز می‌شوند زیرا ماشین به سمت راست سر می‌خورد و کیسه‌ هوای جانبی راننده اصلا باز نمی‌شوند زیرا هیچ نیازی به آنها نبود!

نکته دیگر که جالب است بدانید سیستم امنیتی است که ولوو آن را اختراع کرده است. این خودرو با توجه به سنسورهای فراوانی که دارد متوجه می‌شود دلیل کج شدن ماشین لایی کشیدن شماست یا اینکه خودرو از جاده خارج شده است! همین سنسور زمانی که متوجه می‌شود این کج شدن غیر طبیعی است صندلی شما را پایین‌ می‌برد و کمربند شما را می‌کشد تا در صندلی محکم قرار بگیرید. دقت کنید زمانی که خودرو این کار را می‌کند هنوز هیچ برخوردی صورت نگرفته است. این حرکت صندلی باعث می‌شود تا مقدار زیادی از ضربه را اصلا متوجه نشوید و انگار در سطحی شناور قرار دارید.

در ادامه این ویدئو را از دست ندهید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا