تکنولوژی

اسکن تشخیص چهره روی محصولات آینده اپل

تمامی محصولات اپل که در سال  ۲۰۱۸ رونمایی می‌شوند، مجهز به اسکن تشخیص چهره  Face ID خواهند بود، که از این محصولات می‌توان به آیفون ایکس اس پرمیوم و آیفون ۹ اشاره کرد.

گزارشی جدید ادعا کرده است از برنامه‌های آیفون برای سال ۲۰۱۸ اطلاع دارد. با توجه به اطلاعات این گزارش، اپل آیفون ایکس اس و آیفون ایکس پلاس را به عنوان مدل دنباله‌رو آیفون ایکس به بازار خواهد داد. علاوه بر این یک مدل با قیمت پایین (که البته باز هم به نسبت گران خواهد بود) به نام آیفون ۹ را روانه‌ی بازار خواهد کرد. طبق معمول اپل در ماه سپتامبر از گوشی‌های هوشمند جدید‌اش رونمایی خواهد کرد.

این گزارش ادعا کرده است تمامی مدل‌های رونمایی شده در سال ۲۰۱۸ قابلیت اسکن چهره خواهند داشت و بدون توجه به قیمت تمام شده، در تمامی مدل‌های اپل اسکن سه بعدی تشخیص چهره جایگزین اسکن‌ تشخیص اثر انگشت خواهد شد. در نتیجه بر روی آیفون‌های جدید قسمتی برای قرارگیری این اسکن درنظر گرفته خواهدشد. به نظر می‌رسد اینوتک ال‌جی تامین کننده‌ی قطعات اسکن سه بعدی چهره‌ی اپل در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

شایعات حاکی از این است که قسمت رویه‌ی  آیفون ایکس را یک صفحه‌ی نمایش OLED به طور کامل می‌پوشاند. رویه‌ی آيفون ۹ نیز قرار است به طور کامل با صفحه‌نمایش پوشانده شود البته با این تفاوت که صفحه نمایش آن LCD خواهد بود.

خبرها هم‌چنین حاکی از این است که اپل قصد دارد در سال ۲۰۱۹ قسمت اسکنر تشخیص چهره را کوچک کند، در حال حاضر قسمت تحقیق و توسعه بر روی این پروژه  کار میکنند. به نظر می‌رسد ممکن است تا آن موقع  دوباره یک اسکن تشخیص اثر انگشت به این اسکن تشخیص چهره اضافه شود.

منبع : آی تی‌ ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا