تکنولوژی

تولید آیفون 10 کم می‌شود!

اپل تصمیم دارد تا تولید آیفون 10 را کاهش دهد. این کمپانی اعلام کرده بود در چهار ماه اول سال 2018 تعداد ۴۰ میلیون آیفون 10 تولید می‌کند، اما حالا این تصمیم را تغییر داده و اعلام کرده است، نصف این تعداد را تولید خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر شد که درست یک هفته قبل از آن، تحلیل‌گری ادعا کرده بود بعد از اینکه سری دوم این مدل گوشی‌ها در پایان امسال روانه‌ی بازار شوند، اپل تولید این آیفون 10 را متوقف خواهد کرد! مینگ-چی کیو تحلیل‌گر Kgi Securities Thailand گفته است: آیفون 10 با قیمتی حدود ۹۹۹ دلار گران‌ترین گوشی این شرکت به شمار می‌رود و اپل این محصول را از بازار جمع می‌کند تا اینکه قیمت آن را کم کند. اپل با اینکار سعی می‌کند جلوی لطمه خوردن فروش مدل‌های دیگر خود را بگیرد. خود اپل هنوز توضیحی درباره کاهش تولید این محصول ارائه نداده است.

آیفون 10 که گران‌ترین گوشی این شرکت به شمار می‌رود، سال پیش با تغییرات ظاهری زیادی نسبت به مدل‌های قبلی رونمایی شد. علاوه بر این تغییرات کلیدی زیادی از جمله سیستم تشخیص چهره به آن اضافه شده بود. به نظر می‌رسد به خاطر قیمت زیاد و سختی یادگیری طرح کنترلی جدید، همانند برداشته شدن دکمه‌ی خانه از روی گوشی، بسیاری از مشتریان از خریدن آن منصرف شده‌اند. این کمپانی قرار است به زودی گزارش مالی از درآمد سه ماهه‌ی اول سال‌ خود را ارائه کند. طبق این گزارش می‌توانیم به میزان استقبال مشتریان از این آیفون‌ جدید پی ببریم.

کیو در گزارش‌ خود ادعای دیگری نیز کرده است. به گفته‌ی او احتمال دارد اپل امسال از سه آیفون جدید رونمایی کند. یک مدل ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی با صفحه‌ نمایش OLED، همانند آیفون ایکس، و یک مدل ۶.۱ اینچی با صفحه‌ی نمایش LCD. هر سه مدل قرار است به دوربین‌های TrueDepth و سیستم تشخیص چهره مجهز باشند. برنامه‌ی این کمپانی برای آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۷ برای سه ماهه‌ی اول سال ۳۰ میلیون دستگاه بوده است. این ارقام درست همانند پیش‌بینی‌ها در نوامبر سال گذشته است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا