تکنولوژی

دعوت ایلان ماسک برای تماشای پرتاب فالکون

همین چند روز پیش بود که اسپیس ایکس موفق شد راکت فالکون هوی جدیدش را به طور آزمایشی روشن کند. و حالا مدیر عامل این شرکت، ایلان ماسک از تاریخ پرتاب این موشک در اوایل فوریه خبر داده است. چند سال است که بر روی  پروژه‌ی راکت فالکون هوی کار اما این شرکت بیش از چند بار دچار تاخیر در برنامه‌اش شده است. این راکت از سه موتور تقویت‌کننده‌ی فالکون ۹ که به هم متصل شده‌اند تشکیل شده است. به کمک این تقویت‌کننده‌ها اسپیس ‌ایکس میتواند وزن بیشتری را  تا مسافت‌ها طولانی‌تری بفرستد.

تست فالکون هوی روز چهارشنبه در دماغه‌ی کاناورال انجام شد و کمی بعد ماسک از تاریخ اصلی پرتاب این موشک خبر داد. این مدیر عامل در حساب توییترش تاریخ ششم فوریه ( 17 بهمن ) را برای این پرتاب تایید کرد. او هم‌چنین اعلام کرده است این موشک از دماغه‌ی کاناورال و با استفاده از سکوی پرتاب قدیمی ۳۹‌A پرتاب خواهد شد.  آپولو و شاتل  نیز از همین سکو به فضا پرتاب شدند.

ماسک اعلام کرده است که منظره‌ی زیبایی برای عموم خواهد بود و از همه برای تماشای پرتاب این موشک دعوت کرده است. فالکون  هوی که یکی از قوی‌ترین موشک‌هایی است که تا به حال ساخته شده است، پرتاب آن اتفاقی سمبولیک خواهد بود. طبق توضیحات گذشته‌‌ی ماسک احتمال بالایی وجود دارد که این موشک قبل از رسیدن به جو زمین منفجر شود. به همین دلیل این مدیر عامل سعی کرده است کاری خاص‌تر از یک ارسال موشک بکند. در عوض اولین فالکون هوی قرار است مدل شخصی روستر تسلای ماسک را در مدار مریخ قرار دهد. علاوه بر این قرار است در موشک آهنگ‌ ادیسه‌ی فضایی دیوید بونر پخش شود. و اگر همه چیز  به خوبی پیش برود این رودستر آلبالویی  برای میلیارد‌ها سال در فضا باقی خواهد ماند.

با اینکه اسپیس‌ایکس ششم فوریه را برای ارسال این موشک تعیین کرده است ، هنوز زمان مشخصی برای این کار در دست نیست. امیدواریم تاخیر دیگری در راه نباشد.

مرتبط :

پرواز و فرود بی نقص فالکون 9+ویدیو 

اسپیس ایکس همه مردم دنیا را اینترنت‌دار می کند

ایلان ماسک کیست؟

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا