تکنولوژی

افزودن جلوه‌های صوتی با انگشتر Midi

کمپانی فرانسوی Enhancia بیش از یک سال است بر روی اید‌ه‌ انگشتر Midi کار می‌کند، که قرار است بالاخره در ماه مارچ بر روی Kickstarter به بازار بیاید. این انگشتر کوچک بر روی انگشت اشاره دست راست پوشیده می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد با حرکات خاص دست هنگام نواختن کیبورد، جلوه‌های صوتی همانند ویبره و یا عوض کردن تنظیمات سینتی‌سایزر به آهنگ اضافه کند.

این انگشتر وزن بسیار کمی دارد و جنس آن از پلاستیک نرم و فلز است. این انگشتر با یک قطعه که به کامپیوتر شما متصل است، هماهنگ می‌شود. این قطعه علاوه بر شارژ کردن انگشتر، اتصال هر حرکت با هر جلوه‌ موسیقی را تعیین می‌کند. سنسور‌های این انگشتر سه حرکت خاص را دنبال می‌کنند که از ابتدا هر کدام به یک جلوه‌ی خاص متصل است (این تنظیمات بعدا می‌توانند تغییر کنند). با یک حرکت دست آرام می‌توان ویبره‌ای ایجاد کرد، با یک جلو و عقب آرام  تنظیمات سینتی‌سایزر را عوض کرد و با یک حرکت رو به جلو می‌توان فیلتر پایین را عوض کرد. دلیل انتخاب این حرکات به شباهت آن‌ها با حالت دست و حرکات هنگام نواختن کیبورد است. این کار به فرد این امکان را می‌دهد که با کمترین تلاش موسیقی خود را گسترده‌تر کند و جلوه‌های مختلفی به آن اضافه کند. تماشای نواختن به همراه این انگشتر تجربه‌ جالبی به شمار می‌رود، نه فقط از لحاظ چیزی که به گوش می‌رسد بلکه نحوه‌ی اجرا و حرکات دست دیدنی است.

ایده‌ انگشتر‌‌ی Midi آن‌چنان هم جدید به نظر نمی‌رسد و با اینکه مدل‌های دیگر آن هر نوع حرکت توسط کاربر را ثبت می‌کنند، این مدل جلوه‌‌های موسیقی به حرکات خاصی و تعیین‌شده‌ای متصل هستند. هدف اصلی Enhancia این بوده است که به موسیقی‌دان حین نواختن کیبورد بتواند هر زمان که بخواهد جلوه‌ صوتی مورد نظرش را به قطعه اضافه کند.

با اینکه نمونه‌ای که در CES رونمایی شد بسیار عجیب به نظر می‌آمد، اما نمونه‌ی نهایی آن بدون سیم است و در هفت اندازه‌ی مختلف و با بند‌های مختلف انگشتر که امکان عوض شدن دارند به بازار می‌آيد. این کمپانی از هدف‌‌ خود در آینده برای تولید انگشتر‌‌هایی متناسب با سازهای دیگری گفته است اما هنوز از جزییات آن چیزی مشخص نیست. انگشتر‌ی Midi شرکت Enhancia  در ماه مارچ ۲۰۱۸ برای پیش‌سفارش، بر روی Kickstarter آماده خواهد بود و این در حالی  است که هنوز از قیمت آن حرفی به میان نیامده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا