تکنولوژی

تماس با سامانه همتا : هفتاد نفر در صف انتظار!

طرح رجیستری تازه از خان اول نگذشته دچار مشکلات زیادی شده پس از آنکه مشخص شد گوشی‌های آیفون ثبت شده رسمی در گمرک اساسا در این طرح ثبت نشده و به اشتباه مسدود شده‌اند خبر رسید که برخی گوشی‌هایی که قبل از آغاز طرح فعال شده بودند هم حالا اس ام اس عدم رجیستری دریافت کرده و یا قطع شده‌اند. 

کسانی که گوشی‌هایشان قطع شده یا باید به سازمان تعزیرات شکایت کنند که فروشندگان به آنها گوشی رجیستر نشده فروخته‌اند و یا خود با تلفن 096366 تماس بگیرند و مشکل گوشی خود را ثبت کنند. 

فعلا طرح همتا مشکلات گوشی های رجیستر نشده قبلی را حل نکرده و به نظر می‌رسد روزانه تعداد گوشی‌های بیشتری نیز در حال قطع شدن است. فریدی یک دارنده گوشی آیفون 8 به آی تی ایران میگوید: من در ماه آبان گوشی  خودم را خریدم و همان موقع سیم کارت انداختم و هنوز طرح رجیستری فعال نشده بود اما امروز اس ام اس رجیستر نشدن گوشی و یک ماه فرصت برای حل مشکل رجیستری را دریافت کرده‌ام. وقتی با سامانه همتا تماس گرفتم دیدم نفر 75 در صف انتظار هستم و به نظر می‌رسد با سامانه‌‌ای با امکانات محدود و طرحی بسیار ناهماهنگ مواجه‌ام که عدم برنامه ریزی درست باعث ایجاد مشکل برای مردم شده است.

این کاربر می‌افزاید: چرا طرح را از ابتدا درست برنامه ریزی نکرده اجرا می‌کنند و چرا وزارت ارتباطات زیر اجرای چنین طرح ناهماهنگ و سیستم مشکل داری رفته است؟ 

در همین کار برخی کاربران ثبت کرده قانونی گوشی در گمرک نیز می‌گویند اختلالات زیادی در گوشی‌های وصل شده وجود دارد و مرتبا این گوشی‌ها در حال قطع و وصل از شبکه‌ است. 

گفتنی است اخیرا مسوولان طرح گفته‌اند که قرار است طرح رجیستری را برای گوشی‌های دیگر هم فعال کنند و باید دید آیا تا ‌آن زمان مشکلات فعلی این طرح حل می شود یا نه. 

گفتنی است طرح همتا را چندین نهاد از جمله وزارت ارتباطات، گمرک ایران ، وزارت صنعت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا اجرا می‌کنند. 

مرتبط :

– اشتباه رجیستری در قطع گوشی های قانونی

بالارفتن قیمت موبایل با اجرای طرح رجیستری

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫185 دیدگاه ها

  1. من بلد نبودم به نام بزنم ازاشنا خریدم یک سال نیم ولی خط من داخل گوشی بوده الان نزدیک سه ماه دزدیده شده تماس تلفنی هم زدم ایمیل دادم هیچ پس به چه درد میخوره. من به دوسال خطم داخل شگوشی بوده نتونم ردیبای کنم یا قیر فعال

  2. واقعا فقط کاری میکنید که کار مردم پیچیده بشه هیچ وقت سعی نکردن مسولان راه ساده پیش مای مردم بگذارند.من الان یه گدشی برام توسط مسافری هدیه اوردن اگه مشخصات اون مسافر رو نتونم بگیرم چه کار باید بکنم.

  3. فقط و فقط واگذارتون به خود خدا به اندازه تمام زجری که به ملت دادید انشاالله که روز حسابرسی تقاص اینهمه ذلت و بدبختی ملت رو پس بدین خیالم راحته که جوابشو حتما خدا بهتون میده و مورد بازپرسی شدید و بدون بخشش خدا قرار میگیرید .ما که حقمون رو واگذار کردیم خدا بگیره ازتون و نفرین تمام مردم ایران پشت سرتون باشه که هفت پشت بچه هاتون عذاب بکشن . ما ی خانواده هشت نفری هستیم الان با گوشی همسایه دارم این پیامو ارسال میکنم اینم تا پسفردا قراره قطع کنین پ.لعنت و عذاب خدا بر همتون.

  4. فقط و فقط واگذارتون به خود خدا به اندازه تمام زجری که به ملت دادید انشاالله که روز حسابرسی تقاص اینهمه ذلت و بدبختی ملت رو پس بدین خیالم راحته که جوابشو حتما خدا بهتون میده و مورد بازپرسی شدید و بدون بخشش خدا قرار میگیرید .ما که حقمون رو واگذار کردیم خدا بگیره ازتون و نفرین تمام مردم ایران پشت سرتون باشه که هفت پشت بچه هاتون عذاب بکشن . ما ی خانواده هشت نفری هستیم الان با گوشی همسایه دارم این پیامو ارسال میکنم اینم تا پسفردا قراره قطع کنین پ.لعنت و عذاب خدا بر همتون.

  5. این چه وًضعیه آخه یه ماه قبل گوشی سامسونگ جی ۴ گرفتم سیم کارت انداختم پیام رجیستری اومد فروسنده گفت ببر کد یه بار مصرف شش رقمی را میفرستم برات بعد چند روز فرستاد اما گوشی فعال نشد .میگن پول گمرکو دادیم اما فعلا در حال بررسیه .فردا قراره گوشیم قطع بشه .آقای مسول یه قرآن بابا اینا دردی را دوا نمیکنن میخای کار انجام بدی یکی دو تا از این کانادا رفته هارا رجیستر کن …

  6. این چه وًضعیه آخه یه ماه قبل گوشی سامسونگ جی ۴ گرفتم سیم کارت انداختم پیام رجیستری اومد فروسنده گفت ببر کد یه بار مصرف شش رقمی را میفرستم برات بعد چند روز فرستاد اما گوشی فعال نشد .میگن پول گمرکو دادیم اما فعلا در حال بررسیه .فردا قراره گوشیم قطع بشه .آقای مسول یه قرآن بابا اینا دردی را دوا نمیکنن میخای کار انجام بدی یکی دو تا از این کانادا رفته هارا رجیستر کن …

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا