تکنولوژی

اپل آی‌کلاد چین را به دولت سپرد

اپل هفته گذشته تایید کرد که قرار است کنترل سرویس iCloud در کشور چین را به دست یک شرکت چینی بسپارد تا با قوانین امنیت سایبری چینی سازگاری پیدا کند!

طبق گزارش Chinese news، شرکت  Guizhou-Cloud Big Data Industry Developmentکه متعلق به دولت استان گویچو در جنوب چین است، از تاریخ 28 فوریه سال جاری به بعد مسئول فعالیت‌های سرویس iCloud در کشور چین خواهد بود. اپل اعلام کرده است که اکانت‌های چینی کاربرانی که خارج از این کشور ثبت شده‌اند، مشمول این قانون نخواهد شد.

طبق ادعای اپل، با ذخیره سازی بومی اطلاعات این سرویس در کشور چین، محصولات مرتبط با iCloud در این کشور با اعتماد بیشتری از سوی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد! در ماه جولای 2017 شرکتApple China یادداشت تفاهمی با دولتGuizhou  امضا کرد و طی آن توافق کرد که دیتاسنتری با ارزش 1 میلیارد دلار در داخل استان را اداره کند.

این حرکت اپل به دلیل مطابقت با قانون امنیت سایبری جدید وضع شده در کشور چین صورت گرفته است. این قانون که از جولای سال گذشته به مرحله اجرا رسید، همه شهروندان و شرکت‌های چینی را موظف می‌کند تا برای ذخیره سازی اطلاعات خود از شرکت‌های داخلی استفاده کند.

اپل اولین شرکت‌ آمریکایی خواهد بود که در راستای رعایت این قانون جدید کشور چین، فعالیت می‌کند. دیگر شرکت‌های آمریکایی که در چین کسب و کاری دارند مانند آمازون، مایکروسافت و IBM نیز در تلاش هستند موافقت نامه مشابهی با دولت چین امضا کنند تا بتوانند در این کشور خدمات رسانی داشته باشند. از اطلاعاتی که از طریق آی‌کلاد ذخیره می‌شود می‌توان به عکس‌ها، ویدیوها، اسناد و برنامه‌ها اشاره کرد. پیش از این هم اپل کمال همکاری را در زمینه‌های مختلف با دولت چین داشته است.

مطالب مرتبط را هم بخوانید:

حمایت عجیب اپل از دولت چین

اپل، «اسکایپ» را از اپ‌استور چین حذف کرد

دو سرویس فیلم و کتاب اپل در چین مسدود شدند

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا