تکنولوژی

بهترین‌های CES از نگاه The Verge

این روزها شرکت‌های تکنولوژیک تمایل زیادی دارند تا برای معرفی محصولات جدید خود، منتظر برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند کنگره جهانی موبایل و یا مراسم‌های اختصاصی خود باشند و نمایشگاه CES هرسال، به نوعی بیشتر از تب و تاب سابق خود می‌افتد. اما در CES 2018 امسال، با وجود اینکه محصولات کمتری معرفی شد، اما شاهد تکنولوژی‌های جالب‌تری بوده‌ایم. یکی از پر سر و صداترین های CES، شرکت گوگل بود که در نمایشگاه امسال توانست در رقابت تنگاتنگ با الکسای آمازون، غوغا به پا کند.

بسیاری از تکنولوژی‌هایی که امروزه در محصولات مختلف بازار وجود دارد، از همین غرفه‌های نمایشگاه آغاز شده‌اند. مانند اسکنرهای اثر انگشت تعبیه شده درون صفحه نمایش و یا استاندارد وایرلس Qi که حالا در آخرین مدل آیفون دیده می‌شود. البته در نمایشگاه امسال، شاید فناوری‌های چندان عظیمی معرفی نشده باشند اما حداقل می‌دانیم که بیشتر محصولات دنیای تکنولوژیک در سال 2018، در چه زمینه‌هایی فعالیت خواهند داشت.

 

بهترین تکنولوژی در CES

 

سیستم تشخیص هویت با اثر انگشت Synaptic Clear ID

نمایشگاه CES این قابلیت را دارد که در کنار به روزرسانیها و تکنولوژیهای روز، محصولات آینده را نیز معرفی کند. گوشی هوشمند Vivo می‌تواند یکی از این محصولات باشد که مجهز به سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش است. سنسور چشمی Synaptic دقیقا زیر صفحه نمایش OLED تعبیه می‌شود و خطوط منحصر به فرد انگشت را ذخیره می‌کند. عملکرد این سنسور مشابه آن چیزی است که تا کنون در گوشی‌های هوشمند خود تجربه کردیم اما تفاوت آن در این است که نیاز به اختصاص جای خاصی روی صفحه ندارد و به همین دلیل می‌توان با کمک آن، طراحی‌های باریک و خارق العاده زیادی در زمینه گوشی‌های هوشمند شاهد باشیم. خوشبختانه این سنسورها در وضعیت تولید انبوه هستند و به نظر می‌آید که در سال 2018، گوشی‌های هوشمند زیادی بینیم که به این سنسورها مجهز باشند. گوشی هوشمند Vivo، تازه نقطه شروع این تکنولوژی است.

 

بیشترین تبلیغات

دستیار هوشمند گوگل

دستیار هوشمند گوگل در کل نمایشگاه CES دیده می‌شد. بعد از گذشت دو سال از پرچمداری دستیار هوشمند الکسای آمازون، گوگل با قدرت تمام آمد تا مطمئن شود که دستیار هوشمندش در بیشتر گجت‌های کنونی بازار، وجودخواهد داشت. شاید یکی از دلایلش این باشد که تا پیش از این الکسا در بسیاری از گجت‌ها دیده می‌شد (بسیاری از گجت هایی که امسال معرفی شده‌اند حالا هر دو دستیار هوشمند الکسا و گوگل را پشتیبانی می‌کنند) گوگل، دستیار خود را در طیف گسترده‌ای از محصولات امسال از بلندگوها گرفته تا مانیتورها، هدفون‌ها، گجت‌های تغذیه حیوانات خانگی، سیستم ‌های اطلاعات سرگرمی، تلویزیون‌ها و حتی کلیدهای برق، گنجانده است. طیف سازگاری دستیار الکسا نیز گسترش پیدا کرده اما بیشتر توجه‌ها امسال، معطوف به دستیار گوگل بود. (الکسا در بیش از 4000 نوع محصول و گوگل در 1500 محصول، پشتیبانی می‌شود). تبلیغات گوگل آنقدر گسترده بود که آی‌تی‌ایران یک مطلب را به آن اختصاص داد که می‌توانید این تبلیغات را در این صفحه ببینید.

 

بهترین تلویزیون

تلویزیون The Wall سامسونگ

سامسونگ در رقابت با ال جی در نمایشگاه امسال یک تلویزیون قدرتمند عرضه کرد که The Wall نام دارد. وال، یک تلویزیون مدولار است که از تکنولوژی MicroLED بهره برده است که مزایای OLED و اشکالات کمتری نسبت به آن دارد. ماژولار بودن این تلویزیون باعث می شود که در هر اندازه‌ای بتوان آن را ساخت. این تلویزیون در بهار امسال عرضه خواهد شد و بدون شک گران قیمت خواهد بود.

 

بهترین ربات

AIBO

در نمایشگاه امسال سونی محصولی معرفی کرد که یک ربات منحصر به فرد و جذاب است. AIBO یک ربات به شکل سگ است که مجهز به تعداد زیادی سنسور و سروو است و با حرکاتی دلنشین و عکس العمل‌های طبیعی، توانست دل بسیاری را در این نمایشگاه ببرد.

 

بهترین هدفون

SENNHEISER HD 820

در نمایشگاه امسال شرکت SENNHEISER تنها 4 مدل از هدفون‌های HD 820 خود را معرفی کرد که تمام این 4 مدل به صورت انحصاری تنها برای عرضه در نمایشگاه CES تولید شده بودند. این هدفون 2400 دلاری که مجهز به شیشه‌های Gorilla Glass در کناره‌ها و کیفیت صدای خارق العاده همیشگی محصولات زن‌هایزر هستند، در تابستان سال جاری عرضه خواهند شد.

 

متاثرکننده‌ترین محصول

My Special Aflac Duck

در بین محصولات مختلف معرفی شده در نمایشگاه 2018 CES، بسیاری شاید غیرکاربردی به نظر بیاید. اما شرکت Aflac محصولی معرفی کرده است که شاید در نگاه اول همین طور به نظر بیاید زیرا نوعی ربات است که نه دوربین دارد، نه دستیار صوتی و نه هیچ نوع بازی! اما این ربات عروسک مانند قابلیتی دارد که می‌تواند به کودکانی که مبتلا به سرطان هستند، دلگرمی بدهد و به آنها یادآوری کند که در جنگ با این بیماری تنها نیستند. این عروسک برای فروش عموم عرضه نخواهد شد و تنها در اختیار کودکانی که در مراکز مراقبتی درمان می‌شود، به صورت رایگان قرار خواهد گرفت.

 

بهترین لپ‌تاپ

DELL XPS 15 21N1

در نمایشگاه CES امسال، خبری از لپ تاپ‌های عجیب و غریب نبود اما شرکت دل محصول جالبی ارائه کرد. لپ تاپ جدید DELL XPS 15 21N1، دستگاهی است که قابلیت‌های یک تبلت را دارد و مجهز به مکانیزمی است که مبتنی بر مغناطیس است. آهن رباهایی که زیر  هر دگمه کیبورد وجود دارد، تجربه متفاوت و جدیدی را برای کاربر ارائه می‌دهد. XPS 15 یکی از معدود دستگاه‌هایی است که مجهز بهAMD Radeon RX Vega M GPUs است.

 

بهترین محصول در حوزه تکنولوژی VR/AR

VIVE PRO

هدست Vive Pro محصول شرکت اچ‌تی‌سی است که ارتقا یافته و کیفیت خارق العاده، هدفون و آداپتر بدون سیم جدید دارد. این قابلیت‌های بدین معنیست که کاربران این هدست قادر خواهند بود از زاویه دید کامل یک اتاق بهره ببرند. این محصول، رقیب جدی برای Rif محسوب می‌شود.

 

بهترین اتفاق بد! (فاجعه)

سیل و قطع برق در CES

گرچه در مراسم امسال CES، محصولات فاجعه آمیز کم نبود اما جایزه بهترین فاجعه نمایشگاه امسال تعلق می‌گیرد به سیلابی که همان روز اول نمایشگاه، شهر لاس وگاس را در بر گرفت. سیلاب در تمام نقاط شهر، مردم را با مشکل روبرو کرد و همچنین در غرفه‌های نمایشگاه نیز موجب بروز خسارت شد. سیلاب، باعث قطع برق به مدت دو ساعت شد و کنفرانس‌های در حال اجرا را کنسل کرد.

 

بهترین محصول هوش مصنوعی

بوت OMRON FORPHEUS PING PONG

در CES امسال روباتی معرفی شد که نمی‌تواند شناسایی تصویری یا صوتی انجام دهد و به همین دلیل به عنوان کم خطر‌ترین محصول هوش مصنوعی انتخاب شد. نداشتن قابلیت تشخیص چهره یا صدا می تواند دلیل کم خطر بودن این ربات محسوب شود زیرا هیچ راهی برای دسترسی به اطلاعات حیاتی کاربر و سواستفاده‌های احتمالی از آنها در آینده ندارد. این بوت تنها می‌تواند توپ پینگ پونگ و مسیر حرکت آن را به صورت سه بعدی تجسم کند. این روبات در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بهترین مربی تنیس رومیزی ثبت شده است.

 

بهترین پروتو تایپ

تلویزیون OLED با قابلیت لوله شدن LG DISPALY

شرکت LG Dispaly یک شرکت جدا از LG Electronics است که معمولا با هدف توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با تلویزیون و صفحه نمایش فعالیت دارد و امسال با معرفی محصول جدیدی توانست افراد حاضر در این نمایشگاه را شگفت زده کند. این شرکت، نوعی تلویزیون 65 اینچی در نمایشگاه امسال معرفی کرد که قابلیت لوله شدن دارد. این تلویزیون OLED، کیفیت 4K ارائه می‌دهد و ظاهری بسیار زیبا دارد و همچنین کاربر می‌تواند آن را لوله کند. به همین دلیل این تلویزیون قادر است به محصولی با Aspect Ratio مختلف شده و تنها با فشار یک دگمه، از نسبت 16:9 به 21:9 تبدیل شود که بزرگ‌ترین حالت ممکن و حالت سینمایی نام دارد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا