تکنولوژی

مشارکت ۱۱.۵ درصدی در انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ( نصر)  در انتخاباتی که هفته گذشته برگزار شد ترکیب جدیدی را به خود دیده است، ترکیبی که به رغم اضافه شدن برخی چهره‌های جدید به گروهی منتسب می‌شود که سال‌هاست هدایت این مجموعه را در دست دارند. 

در انتخابات امسال البته شاهد اضافه شدن چهره‌های جدیدی از حوزه‌هایی چون استارت‌آپ‌ها یا اپراتورها هستیم هرچند برخی معتقدند حضور استارت‌آپ‌ها در سازمان نظام صنفی با هدف ایجاد نوعی حاشیه امن برای آن‌ها صورت گرفته است.

مدیران سازمان نظام صنفی در تابستان امسال انتقادات زیادی را به انتخابات اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی ( استارت‌آپ‌ها) وارد کردند ولی همزمان به دنبال ایجاد رابطه با استارت‌آپ‌ها نیز بوده‌اند از این رو طی چند ماه اخیر تعدادی از استارت‌آپ‌ها به کمیسیون‌های سازمان نظام صنفی دعوت شده‌اند و یا در برخی برنامه‌های نمایشگاهی رویدادهایی برای استارت‌آپ‌ها در نظر 

مشارکت ۱۱.۵ درصدی

بر اساس نتایجی که امروز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران منتشر کرده فقط ۲۷۰ شرکت، ۲۵۱ عضو و شخص حقیقی و ۱۱ فروشگاه در انتخابات اخیر شرکت داشته‌اند. بر اساس اعلام سایت سازمان نظام صنفی این سازمان دارای ۴۶۰۰ عضو حقیقی وحقوقی در استان تهران و تعداد کل اعضای آن در سراسر استان‌ها حدود ۱۵ هزارنفر برآورد شده است. 

مشارکت ۵۳۲ عضو از ۴۶۰۰ عضو به معنای مشارکت ۱۱.۵ درصدی اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در این انتخابات بوده است. 

انتخابات در بخش فروشگاهی با حضور تنها ۱۱ فروشگاه برگزار شده و نفر نخست با ۱۰ رای! به هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای راه یافته است. 

نکته دیگر در این انتخابات و انتخابات قبلی مدل رای گیری در این سازمان است. در سیستم رای گیری سازمان نظام صنفی هر شرکتی دارای یک حق رای نیست بلکه شرکتها بر اساس برخی شاخص‌ها دارای آرای مختلفی بین ۱ تا ۱۰ رای هستند. توزیع میزان حق رای به این شکل طی سالها مورد اعتراض بسیاری از کارشناسان بوده چرا که بر این اساس با توافق تنها تعدادی از شرکتهایی که دارای ۱۰ یا ۹ رای هستند می‌توان اعضای هیات مدیره جدید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را بدون توجه به سایر آرا تعیین کرد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هرچند خود را بزرگترین تشکل صنفی حوزه آی تی در ایران می‌داند و هرچند رییس آن توسط رییس جمهور تعیین می‌شود اما در طی سال‌های اخیر نتوانسته چتر صنفی گسترده‌ای برای کل فضای آی تی کشور ایجاد کند. از این رو همواره بین این سازمان ونهادها و اتحادیه‌های صنفی جنگ و گریز رقابت طلبانه‌ای برای گرفتن سهم از بازار در جریان بوده است. 

نتایج انتخابات اخیر نیز در شرایطی رقم خورد که تنها یک لیست برای انتخابات داده شد وهمان یک لیست نیز برنده انتخابات شد. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا