تکنولوژی

چهار استارت‌آپ درحال توسعه در ژاپن

سال ۲۰۱۷ رو به اتمام است ولی همچنان سرمایه‌گذاری‌ برای کسب‌وکارها ادامه دارد. استارت‌آپ‌ها همواره به رشد و توسعه خود ادامه می‌دهند و به فکر جذب سرمایه‌های متعدد برای گسترش و پابرجایی خود هستند. در این مطلب چهار استارت‌آپ را که در هفته اخیر جذب سرمایه‌ کرده‌اند مرور می‌کنیم.

 

1. کستر بیز Caster Biz

سرویس منشی آنلاین کستر بیز در حال کنار گذاشتن کارکنان است. برای استفاده از این سرویس الگوهای پرداختی متفاوتی وجود دارد که سرویس‌ها را برحسب میزان پرداختی تفکیک می‌کند و هرچه مبلغ بیشتری بپردازید به شما خدمات بیشتری عرضه می‌شود. این خدمات در بردارنده سفر های تجاری، برنامه‌ریزی، تحقیق و ترجمه است.

در پنجم دسامبر این استارت‌آپ 2.7 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

 

2. تیبل سلوشن Table solution/check

وسپر Vesper)) موسس تیبل سلوشن و تیبل چک است. تیبل سلوشن یک سرویس است که امکان رزرو آنلاین یک میز را از طریق سیستم پاسخگوی اتوماتیک تلفن به شما می‌دهد. این نرم افراز وظیفه ی رزرو کردن و لغو کردن آنها را برعهده دارد. اخیرا این سرویس از دو هزار بخش شرکت کننده که شامل هتل‌های لوکس و رستوران است پیشتیبانی به عمل می‌آورد. تیبل چک حتی می‌تواند به شما یک رستوران مناسب پیشنهاد بدهد تا با توجه به نیاز، بهترین فضا را انتخاب کنید. البته وسپر با رقیبان بسیاری مواجه شده است، به عنوان نمونه رقیب مشهور او یعنی «یلپ» (Yelp) و tablelog که از طریق شبکه های گسترده کسب مشتری می‌کنند. این درحالی است که وسپر خدماتی منحصر به فرد مانند پشتیبانی، لغو و سیستم پاسخگویی اتوماتیک تلفن را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که سایر این شرکت‌ها هنوز این ویژگی‌ها را ندارند.

 

3. ترا تاک (Terra Talk)

ترا تاک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی تولید شده توسط شرکت Joyz است. این اپلیکیشن از تکنولوژی هوش مصنوعی برای تشخیص صدا استفاده می‌کند و ارائه دهنده هزاران درس در زمینه هایی همچون تجارت، مسافرت و سفارش غذا است. علاوه بر آن تراتاک در حال مشارکت با مدارس و سایر موسساتی که در حال استفاده از محصول آنها به عنوان یک ابزار خودآموز هستند نیز می‌باشد. ترا تاک براساس آخرین تکنولوژی روز ساخته شده است اما این موضوع دلیل بر نبود رقیب نیست و می‌توان از Duolingo ,Busuu به عنوان رقبای خارجی‌اش اشاره کرد. بازار داخلی نیز بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد و از جمله رقیبان داخلی میتوان بهMikam ، Native Camp، Polygots، اشاره داشت.

 

4. گاراژ Garage

گاراژ ساخته شده توسط  MiddleFieldدر ژاپن بزرگترین فروشنده آنلاین قطعات ماشین است. این شرکت به‌تازگی و از ماه آوریل شروع به کار کرده است ولی هم اکنون در حال مشارکت با بیش از هزار و پانصد برند و سیصد فروشگاه است. در یازده دسامبر سال 2011، گاراژ موفق شده تا از شرکت Femo دو میلیون و دویست هزار دلار پیشی بگیرد.Femo  هم به دنبال راهی برای مقابله و رقابت بیشتر با گاراژ است. «فمو» تصمیم دارد تا برای بدست آوردن منافع بیشتر، اقدامات جدیدی همچون فروش خودروهای کارکرده انجام دهد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا