تکنولوژی

تفاوت محصولات ریفربیشد شده اپل با محصولات نو

اگر به محصولات اپل علاقه‌مندید ولی قیمت بالای آنها مانعی برای در اختیار داشتن آنهاست یک راه حل پیش روی شماست: چک کردن فروشگاه محصولات ریفربیشد شده اپل ( که توسط این شرکت تایید شده‌ یا گواهی شده‌اند ) که شامل کامپیوترهای مک، آیفون، آی پد و محصولات دیگر می‌شود. 

در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات کاملی را درباره این محصولات و تفاوت آن با محصولات اصلی اپل ارایه کنیم. 

تفاوت بین محصولات ریفربیشد شده تایید شده اپل و محصولاتی که اپل در فروشگاه‌های خود به فروش می‌رساند در چیست؟

محصولات ریفربیشد شده اپل به محصولاتی گفته می‌شود که قبلا توسط یک کاربر خریداری و بعدا به هر علتی به اپل بازگشت داده شده است. اپل این محصولات را تعمیر و تست کرده و با شکل و شمایل نو و صرفا از طریق وب سایت به فروش می‌رساند. اپل البته لینک این فروشگاه محصولات ریفربیشد شده را در سایت Apple.com در جای قابل دیدن و در دسترسی قرار نداده و دسترسی به آن از طریق منوهای داخل فوتر ( بخش پایین صفحه اول سایت و در بخش Refurbished & Clearance store ) امکان پذیر است. باید توجه داشت که منظور اپل از Clearance  ارایه تخفیف روی محصولات ریفربیشد شده است 

معنی ریفربیشد تحت گواهی اپل (  Certified Refurbished ) چیست؟

محصولات که در زیرمجموعه این عنوان قرار می‌گیرند توسط کاربران دیگر خریداری شده‌ وبعدا به اپل بازگشت داده شده‌اند. اپل طی پروسه سخت‌گیرانه کنترل و تعمیر این دستگاه‌ها را انجام می‌دهد و سپس آنها را برای فروش در فروشگاه مجازی خود قرار می‌دهد. باید توجه داشت که اپل به هیچ عنوان این محصولات را از طریق فروشگاه‌های فیزیکی خود یا نمایندگان به فروش نمی‌رساند اما طبیعتا ممکن است برخی افراد سودجو این محصولات را به عنوان محصول نو به برخی خریداران بفروشند. 

اپل گفته که فرآیند تست محصولات ریفربیشد را به طور سخت‌گیرانه انجام می‌دهد و هر قطعه معیوب سخت‌افزاری با قطعه جدید تعویض می‌‌شود. تنها محصولات اپل که ریفربیشید ندارند ساعت اپل و قلم اپل هستند. تمام محصولات تعمیر شده تمیز و بسته بندی مجدد شده و مشابه یک محصول نو با کابل‌های تازه و دفترچه و …  عرضه می شود. 

آیا اپل محصولات ریفربیشد شده را وارانتی می‌کند؟

اپل استاندارد یک سال وارانتی محصولاتش را که برای محصولات نو عرضه می‌کند برای محصولات ریفربیشد شده هم ارایه می‌کند. 

آیا می‌توان Apple Care برای محصولات ریفربشید شده خریداری کرد؟

Apple Care به منظور تمدید دوره وارانتی اپل است که کاربران در ازای مبلغی آن را خریداری می‌کنند خریداران محصولات ریفربشید شده نیز می‌توانند برای این محصولات Apple Care دو یا سه ساله خریداری کنند. 

مرتبط: 

کدام محصولات ریفربیشد شده را نخریم؟

منبع : آی تی ایران

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا