تکنولوژی

دادگاه دانمارک: گارانتی اپل حق ندارد ریفربیشد بدهد

همه کسانی که در دنیا آی‌فون دارند، دوست دارند که قانون دانمارک در کشور آنها هم اجرایی شود. دادگاه دانمارک به اپل اجازه نمی‌دهد تا زمانی که موبایل فردی برای تعویض به گارانتی فرستاده می‌شود آن را با گوشی ریفربیشد(گوشی‌هایی که قبلا توسط اپل تعمیر شده‌اند) تعویض کند. به این ترتیب اپل موظف شده تا به جای گوشی‌های خراب، گوشی نو به دانمارکی‌ها بدهد.

این قانون را مردم دانمارک مدیون دیوید لیسگارد هستند. لیسگارد سال 2011 یک آیفون 4 خرید و سال بعد این موبایل دچار مشکل شد، زمانی که آن را برای گارانتی تعویض پیش اپل برد، متوجه شد گوشی جدیدی که گرفته نو نیست. او به دادگاه مراجعه کرد و موضوع را توضیح داد. دادگاه هم اپل را احضار کرد و نماینده اپل هم گفت کیفیت گوشی‌های تعمیر شده با گوشی‌های نو فرقی ندارد اما دادگاه این صحبت را قبول نکرد.

مشابه همین مشکل در کشورهای دیگر هم از جمله آمریکا پیش آمده است. این موبایل‌ها معمولا ظاهر متفاوتی با نو ندارند اما برای مثال ممکن است صفحه نمایش و یا اسپیکر آن تعویض شده باشد. در آمریکا هم مانند دانمارک قاضی باید تصمیم بگیرد که آیا این گوشی‌های تعمیر شده به گفته اپل با نو آن فرقی ندارند یا اینکه کیفیت آنها کمتر شده و نمی‌توانند جای گوشی نو را بگیرند. دادگاه آمریکا در مورد مشابه اعلام کرده است که اگر ظاهر موبایل مانند موبایل نو باشد ایرادی ندارد اما اگر ظاهر آن مانند گوشی دست دوم باشد، اپل باید آن را با یک گوشی نو تعویض کند.

 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا