تکنولوژی

گوشی‌تان بد آنتن می‌دهد؟ این مطلب را بخوانید

همه ما تجربه رفتن به مکان‌هایی را داریم که سرویس دهی موبایل ضعیفی دارند، این اتفاق علاوه بر نقاط دور افتاده و سخت دسترس مانند کوه، جنگل و کویر، ممکن است در مناطق شهری و نقاط کور داخل شهر نیز رخ دهد. یکی از عکس العمل‌های غریضی ما این است که دستمان را بالا ببریم و نقاط مختلف را امتحان کنیم تا بالاخره نقطه‌ای با اتصال قابل قبول پیدا کنیم اما بهتر است بدانیداین کار، دلیل علمی ندارد.

 اما برای اثبات این موضوع، مصاحبه‌ای با پروفسور رشته الکتریک و مهندسی کامپیوتر دانشگاه  Rice University صورت گرفته است که جزئیات بیشتر پیرامون این عمل تقریبا غیر ارادی! را توضیح می‌دهد. وی با اطمینان پاسخ داد که نه! در فیلمی که در اینباره منتشر شده، آقای Lin Zhong توضیح می‌دهد که میزان آنتن موبایل در فضای اطراف شخص به طور یکسان وجود دارد و بالا بردن دست و تکان دادن گوشی در هوا تغییری در وضعیت سرویس دهی موبایل ایجاد نخواهد کرد. لین در ادامه سخنان خود اضافه می‌کند که در مناطق شهری، تغییر جا و راه رفتن ممکن است آنتن را یک یا دو پله بالا ببرد.

آنتن دهی در مناطق شهری می‌تواند برخی اوقات چالش برانگیز باشد زیرا مشخص نیست که ساختمان‌ها چگونه قادر خواهند بود نسبت به ارسال و بازتاب امواج به دستگاه‌های کاربران، عکس العمل نشان دهند.

پس این بار که آنتن گوشیتان پایین آمد به یاد داشته باشید که تکان دادن دست‌ها در هوا کمکی نمی‌کند و بهتر است جای خود را عوض کنید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا