تکنولوژی

فیس‌بوک با گروه جهانی موسیقی قرارداد بست

شبکه اجتماعی فیس‌بوک یک قرارداد همکاری به منظور استفاده از حق امتیاز محصولات با گروه جهانی موسیقی (Universal Music Group) امضا کرده است.

به گزارش ایسنا، شبکه اجتماعی فیس بوک با گروه جهانی موسیقی (Universal Music Group) که یکی از بازیگران اصلی در صنعت تولید و پخش موسیقی در جهان است، یک قرارداد همکاری امضا کرده است تا بدین وسیله بتواند از حق امتیاز محصولات تولیدی آنها در پلت‌فرم شبکه اجتماعی خود استفاده کند.

فیس بوک قصد دارد علاوه بر گسترش و توسعه پلت‌فرم ویدیویی رو به رشد خود، به لطف توافق نامه‌ها و همکاری با شرکت های مربوطه بتواند فعالیت های خود را در این بخش تقویت کند. این در حالیست که خبر قرارداد گروه جهانی موسیقی با یوتیوب نیز اوایل هفته جاری رسانه‌ای شده بود.

این قرار داد میان فیس بوک و گروه جهانی موسیقی شامل سایر  زیر مجموعه‌های این شبکه اجتماعی همچون اینستاگرام و آکیولس هم می شود.

مایکل نش – مسئول استراتژی‌ها دیجیتال گروه جهانی موسیقی – درباره عقد قرارداد همکاری مذکور عنوان کرده است:” این همکاری نشانه مثبت و اقدامی منصفانه از سوی شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فیس بوک به منظور تقویت و  ارتقای سطح موسیقی جهان به شمار می رود تا بدون اشتراک حقوق خود به همکاری با هم بپردازند”.

وی در ادامه افزود:” این مساله به سود تولیدکنندگان، صاحبان اثر، طرفداران و سرمایه‌گذاران در عرصه موسیقی خواهد بود”.

همانطور که از اظهارات طرفین این قرارداد معلوم و مشخص است، همکاری مذکور بستر مناسبی را برای انتشار موسیقی بر روی پلت‌فرم های شبکه های اجتماعی فراهم خواهد آورد.

البته هنوز مشخص نشده است که این همکاری و استفاده از حق امتیاز انتشار موسیقی بر روی پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی فیس بوک چگونه عملی و اجرایی خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا