تکنولوژی

اپل سرویس شازم را می‌خرد

همانطور که سرویس اسپاتیفای نزد کاربران دنیا محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، اپل هم مایل نیست که قافیه را به این سرویس ببازد و قصد دارد همچنان جایگاه خود را به عنوان یکی از برترین سرویس‌های موزیک در دنیا حفظ کند. حال منابع مختلف ادعا می‌کنند اپل به‌احتمال زیاد سرویس شازم (Shazam) را خریداری خواهد کرد. اپلیکیشن شازم به کاربران این امکان را می‌دهد که نام موزیک، فیلم، برنامه‌های تلویزیونی و حتی تبلیغات را در چند ثانیه شناسایی کنند و به جزئیات کاملی را از موسیقی درحال پخش به کاربران ارائه می‌کند.

شایعات و احتمالات نشان می‌دهند که قرارداد بین این 2 شرکت طی همین هفته قطعی خواهد شد و روز دوشنبه رسما اعلام می‌گردد. البته احتمال تغییر این اخبار هم وجود دارد! یکی از منابع نزدیک به این شرکت‌ها گفته مبلغ این قرارداد چیزی حدود 300 میلیون پوند یعنی در حدود 401 میلیون دلار است. البته هر یک از منابع رقمی متفاوت را اعلام می‌کنند اما ارقام اعلام شده آنها از 1.02 میلیارد دلاری که این شرکت ارزش دارد، پایین‌تر هستند.

شازم از طریق سرمایه‌گذاران خود تا به امروز مبلغی حدود 143.5 میلیون دلار جذب کرده که این سرمایه‌گذاران خصوصی شامل Kleiner Perkins، DN Capital، سرویس موزیک سونی، Universal Music و Access Industries می‌شوند. نکته جالب بعدی اینکه شازم سال 2016 اعلام کرد اپلیکیشن شازم بیش از 1 میلیارد مرتبه در سراسر دنیا دانلود شده است. البته این رقم تا به‌امروز مطمئنا افزایش پیدا کرده است. شازم کار خود را از سال 1999 آغاز کرد و از آنجایی که آن زمان خبری از اپلیکیشن‌ها نبود، افراد از طریق پیامک به این سرویس دسترسی پیدا می‌کردند. کاربران بریتانیایی برای استفاده از این سرویس بایستی به شماره 2580 پیامک ارسال می‌کردند!

در کل کمپانی اپل در این سال‌های شرکت‌ها وسرویس‌های متعددی را خریداری کرده که یکی از بزرگترین آنها شرکت بیتس (Beats) بوده است که برای خرید این شرکت 3 میلیارد دلار در سال 2014 پرداخت کرد و همین خرید باعث پایه گذاری سرویس اپل موزیک هم شد. از سال 2014 تا امروز، اپل موزیک موفق به جذب 30 میلیون کاربر در سراسر دنیا شده است. حال از آنجایی که سرویس اسپاتیفای بیش از 60 میلیون کاربرا فعال دارد، اپل تمام تلاش خود را می‌کند که رقابت با این سرویس محبوب را همچنان گرم نگه دارد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا