تکنولوژی

داستان خرید آیفون ۱۰

اپراتور T-Mobile توانسته است طی سال‌های اخیر به خوبی جای پای خود را در بازار، به عنوان اپراتور مشتری مدار باز کند. آیا این شرکت می‌تواند یک کاربر را در راستای خرید مناسب ترین گوشی راهنمایی کند؟

من، سزار سالزا- César Salza- به عنوان یک خبرنگار به فروشگاه‌های موبایل یا فروشگاه های متعلق به اپراتورهای مختلف سر میزنم و در مورد چگونگی معرفی گوشی‌های مختلف توسط اپراتورها تحقیق می‌کنم. با سر زدن به دو فروشگاه Verizon store و Best Buy ، دریافتم که گوشی گلکسی سامسونگ پیشنهاد منتخب هر دو فروشنده است. در فروشگاه AT&T نیز گوشی گلکسی نوت 8 به عنوان بهترین گوشی به من معرفی شد. اخیرا نیز به فروشگاه T-Mobile  سر زده‌ام که طی هفته گذشته دو پروموشن  2 در 1 گوشی آیفون 8 ارائه داده است. آیا این پروموشن به این معنی است که این اپراتور، قصد دارد برای شروع موج جدید فروش آیفون ایکس، از شر ما بقی آیفون 8 های خود خلاص شود؟  برای جواب سوال‌هایم به فروشگاه تی-موبایل در Bay Area شهر سن فرنسیسکو رفتم.

یکی از فروشنده‌های این شعبه از شرکت بعد از دیدن گوشی آیفون 6 من به آرامی برخورد کرد( مردم در Bay Area به دیدن گوشی های مدل قدیمی عادت ندارند!) او  قابلیت های جدید آیفون 8 را معرفی کرد:« در آیفون 8  قابلیت شارژ بدون سیم ، پردازنده سریع‌تر و قاب شیشه‌ای وجود دارد. اما در کل شبیه به گوشی خودتان است. »

در ادامه صحبت‌های من با فروشنده را می خوانید.

–         آیا در حال حاضر فروش ویژه‌ خاصی برای آیفون 8 دارید؟

–         فروش ویژه روز دوشنبه تمام شد. در حال حاضر فروش ویژه 1خرید+1 مجانی برای محصولات سامسونگ داریم .

اینجا جایی بود که باید می‌پرسیدم “آیا سامسونگ گوشی بهتری است”، که البته نپرسیدم و تصمیم گرفتم مکالمه بیشتر ادامه پیدا کند.

–         آیا برای رها شدن از شر مدل 8 و شروع موج جدید فروش آیفون ۱۰، این فروش ویژه را اجرا کردید!؟

فروشنده بدون مکث گفت:

–         خیر. این صرفا یک فروش ویژه بود.

در ادامه من از فروشنده در مورد آیفون ایکس پرسیدم. وی نتوانست نحوه اجرای قابلیت فیس آی‌دی را نشانم دهد زیرا این قابلیت تنها چهره یک شخص را در آن واحد شناسایی می‌کند. فروشنده اصرار زیادی به امنیت بالای این قابلیت کرد:« فکر می‌کنم احتمال بازشدن قفل گوشی با چهره فرد دیگر از طریق این قابلیت، یک در میلیون باشد.»

فروشنده در ادامه جبهه متفاوتی گرفت و عنوان کرد که بازشدن برنامه‌ها در آیفون ۱۰ زمان بیشتری نسبت به آیفون 8 پلاس می‌برد.:«در گوشی آیفون 8 پلاس، تنها با دو کلیک به روی دگمه خانه، قفل گوشی باز می‌شود اما در آیفون ۱۰ اوضاع کمی پیچیده‌تر است.»

 با خود فکر کردم “پس آینده گوشی‌های هوشمند قرار نیست حرکتی به سمت جلو داشته باشد و در جا خواهد زد؟”

فروشنده ادامه داد:

« بسیاری از کاربران دوست ندارند آیفون ۱۰ بخرند زیرا دگمه Home وجود ندارد. بین آیفون ۱۰ و 8 پلاس عملا تفاوت زیادی وجود ندارد. دوربین تقریبا عملکرد مشابهی دارد و حتی اندازه صفحه نمایش نیز یکی است. با این وجود بیشتر برنامه نویسان آیفون، نسخه‌های جدید  برنامه‌های خود را برای آیفون 8- و نه آیفون ۱۰ – طراحی کرده‌اند.‌»

–         چرا؟

–         زیرا به عقیده آنها، رقم سنگین مبلغ آیفون ۱۰ به قابلیت‌‌های این گوشی نمی ارزد و افراد زیادی آن را خریداری نمی‌کنند.

اعتراف کردم  از این حرف فروشنده شگفت زده شدم. تقریبا هرگز تا پیش از تجربه نکرده بودم که فروشنده‌ای سعی کند مدلی که اکثر مردم چندان تعریفش را نمی‌کنند و محبوب نیست، به من بفروشد.

–         پس مردم چرا آیفون ۱۰ می‌خرند؟

–         یکی از پرطرفدار‌ترین قابلیت‌های این گوشی انیموجیهای این مدل است که قادر است حالا مختلف چهره کاربر را با انیمیشن ترکیب کرده که معمولا نتیجه مفرحی در پی دارد!

–         این قابلیت بیشتر برای جوان‌ها نیست؟

–         نه برای همه سنین مفرح و سرگرم کننده است.

–         پس به نظر شما بهترین گوشی کدام است؟

فروشنده بدون مکث گفت:« نوت 8. من مدتی آیفون داشتم. هنگام عرضه نوت 7 و حوادثی که برای این سری پیش امد. به محض معرفی نوت 8 اما سریع دوباره سراغش رفتم.»

وی توضیح داد برای شخص وی، اندروید کارایی بیشتری دارد زیرا محیط بازتری دارد به خصوص در بخش دانلود برنامه‌ها.  به علاوه صفحه بزرگ نوت 8 نیز یکی از پر طرفدارترین قابلیت‌های آن است.

فروشند در ادامه گفت که نوت 8 وی دقیقا چند هفته پیش به طور کامل از کار افتاد و وی مجبور به استفاده از یک گوشی جایگزین شد! اما به محض تعمیر شدن، سریعا دوباره سراغ گوشی نوت 8 خود رفت.

اینجاست که معنی وفاداری به برند را به خوبی درک می‌ کنیم!

من پرسیدم:

–         پس شما خرید نوت 8 را پیشنهاد می‌کنید. تغییر کاربری از آی‌او‌اس به اندروید سخت نیست؟

–         نه زیاد. کار تقریبا ساده‌ای است. ما تمام کارها را برای شما می‌کنیم. اما من فکر می‌کنم برای شما آیفون بهترین گزینه است زیرا به آن عادت کرده‌اید.

بعد از نتیجه گیری فروشنده به بخش مقایسه آیفون‌ها رفتیم. فروشنده لیستی از مقایسه ها را نشانم میدهد.

–         اینجارا می‌بینید. با آیفون 8 پلاس حتی یک ساعت بیشتر از آیفون ایکس می‌توانید در اینترنت بچرخید.

در جدولی که آنجا زده بودند حرف فروشنده را تایید می‌کرد اما من هنوز قانع نشده‌ بودم.

منبع : سی نت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا