تکنولوژی

معرفی 2 ویژگی جدید برای استوری‌های اینستاگرام

اینستاگرام تغییرات جدیدی را به پروفایل‌های کاربران خود اضافه کرده و آنها را یکی از اساسی‌ترین تغییرات اینستاگرام از سال 2013 تا کنون می‌داند.

اینستاگرام دو ویژگی جدید را معرفی کرده که یکی از آنها  قابلیت «آرشیو کردن» و دیگری «هایلایت کردن» استوری‌های است. این ویژگی‌های به کاربر امکان حفظ و نگهداری استوری‌های مورد علاقه قدیمی برای مدت دلخواه را می‌دهد.

ویژگی اول یعنی آرشیو کردن، به کاربر امکان آرشیو اتوماتیک استوری‌های دیگر کاربران را می‌دهد. در گذشته تنها امکان آرشیو کردن پست‌های دیگر کاربران وجود داشت اما این ویژگی حالا برای استوری‌ها نیز قابل استفاده است.

ضمنا دسترسی به آرشیو استوری‌های نیز همانند دسترسی به پست‌ها است. برای این کار، پس از لمس آیکون ساعت که در گوشی بالا سمت راست صفحه پروفایلتان قرار دارد، می‌توانید به آرشیو پست‌ها و استوری‌های مورد علاقه‌ خود دسترسی داشته باشید.

جالب است بدانید که آرشیو کردن استوری‌ها هم یکی دیگر از ویژگی‌های پلتفرم اسنپ‌چت است که اینستاگرام آن را کپی کرده است. همانطور که می‌دانید اینستاگرام سابقه طولانی در کپی کردن ویژگی‌های اسنپ چت دارد. این ویژگی در اپلیکیشن اسنپ‌چت با نام «Memories» قابل استفاده است.

دیگر ویژگی جدید اینستاگرام هم تقریبا به آرشیو استوری‌ها مربوط می شود. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند استوری‌های مورد علاقه ای که قبلا آرشیو کرده‌اند را انتخاب و به بخش «هایلایت» در صفحه اصلی پروفایلشان اضافه کنند.

استوری‌های هایلایت شده در صفحه پروفایل کاربر و در زیر قسمت بیوگرافی قابل مشاهده خواهند بود. برای ایجاد استوری‌های هایلایت شده، بایستی دایره‌ جدیدی را که در گوشی سمت چپ نمایان می‌شود لمس کنید. سپس می‌توانید از بین استوری‌هایی که قبلا آرشیو کرده‌اید هر تعداد که می‌خواهید را برای هایلایت انتخاب کنید و حتی امکان انتخاب کاور مورد علاقه برای آنها هم امکان‌پذیر است. پس از انجام این کار، استوری‌های هایلایت شده به شکل دایره در صفحه پروفایل شما قابل نمایش خواهند بود و بازدیدکنندگان می‌توانند آنها را مشاهده کنند. این استوری‌های هایلایت شده تا زمانی که آنها را حذف نکنید، بر روی پروفایل شما باقی می‌مانند و دیگر کاربران قادر به مشاهده آنها خواهند بود و ضمنا هیچ محدودیتی برای تعداد استوری‌های هایلایت شده وجود ندارد. برای ویرایش یا حذف این استوری‌ها کافی است انگشتتان را چند ثانیه روی آنها قرار دهید.

این به‌روزرسانی‌های جدید اینستاگرام که با تغییرات قابل توجهی همراه بوده‌اند، دقیقا یک هفته پس از اینکه اسنپ‌چت پلتفرم خود را به‌روزرسانی کرد، معرفی شدند. اینستاگرام و اسنپ‌چت در چند ماه اخیر رقابت بسیار شدیدی با یکدیگر داشته‌اند و اینستاگرام در این مدت تقریبا تمامی امکانات اسنپ‌چت را به پلتفرم خود اضافه کرده است.

ایستاگرام در بخش استوری‌ها به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کرده است. آپریل امسال یعنی چند ماه پس از اضافه شدن استوری‌ها به اینستاگرام، تعداد کاربران روزانه استوری‌های اینستاگرام به 200 میلیون نفر رسید. تعداد کاربران روزانه اسنپ‌چت در آن زمان 158 میلیون نفر بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا