تکنولوژی

ادغام علی بابا و زورق، سرمایه گذاری در توشه

امروز و در جریان کنفرانس سرمایه گذاری دی ۸ در پارک فناوری پردیس یک ادغام استارتاپی شکل گرفت و دو شرکت رقیب زورق و علی بابا ادغام شدند و  با سایت جاباما ( متعلق به علی بابا ) هولدینگ توشه را تشکیل دادند. بر اساس توافقی که دو شرکت سرآوا ( سهامدار زورق) و صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران  ( ITDF) سهامدار علی بابا امضا کردند سرآوا ۹۰  میلیارد تومان ( ۲۲ میلیون دلار ) در هولدینگ توشه سرمایه گذاری کرده است. هدایت هولدینگ توشه با شرکت علی باباست . 

شرکت علی بابا در خبری که روابط عمومی این شرکت برای رسانه ها فرستاده اعلام کرده این میزان سرمایه گذاری در ازای ۲۵ درصد سهام در هولدینگ توشه انجام گرفته است. علی بابا همچنین تاکید کرده که ارزش هولدینگ توشه پس از این سرمایه گذاری و ادغام به ۴۰۰ میلیارد تومان ( ۹۶.۵ میلیون دلار ) رسیده است. 

این ادغام دو بازیگر بازار گردشگری آنلاین را در داخل یک مجموعه قرار میدهد. مجموعه ای که با خریداری چند استارتاپ کوچک طی ماه های اخیر حالا اصلی ترین بازیگر این حوزه است. 

به رغم هیجانی که این ادغام در فضای استارتاپی ایجاد کرد و به رغم اینکه تعداد استارتاپ های کوچک این حوزه کم نیست اما واقعیت این است که بازار  گردشگری آنلاین ایران هنوز بخش بزرگی از کل بازار گردشگری کشور را در در بر نمی گیرد.

رضا زرنوخی مدیر صندوق مالی توسعه تکنولوژی که در جریان این ادغام و سرمایه گذاری از سهامداران علی بابا بود به آي تی ایران گفت : مذاکره طرفین حدود شش ماه به طول انجامید و این نخستین توافق در این سطح است که اطلاعات آن به صورت شفاف اعلام می شود. 

به نظر میرسد به فصل ادغام در فضای استارتاپی و اینترنتی ایران رسیده ایم اوایل آبان ماه نیز خبر ادغام های وب و پارس آنلاین منتشر شده بود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    اینستای من رو سرور پاک کرده الان هم با اکانت دیگه و حتی ایمیل دیگه نمیتونم سینگ شم چیکار میتونم بکنم لطفا راهنمایی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا