تکنولوژی

قابلیت تنظیم دریچه دیافراگم دوربین گوشی W2018 سامسونگ

گوشی‌های تاشو هنوز هم در برخی از نقاط جهان محبوب هستند که از جمله آنها می‌توان کشور چین را نام برد. از این رو سامسونگ هم اخیرا گوشی تاشو مدل W2018 را برای کاربران چینی معرفی کرده است. قرار است این گوشی به طور انحصاری توسط شرکت «چاینا تلکام» عرضه شود و قیمت آن هم چیزی حدود 1500 دلار آمریکا خواهد بود. حال با اینکه این گوشی منحصر به‌فرد هیچگاه در کشوری به جز چین عرضه نمی‌شود، اما یک ویژگی جالب در این اسمارت‌فون وجود دارد که اشاره به آن خالی از لطف نخواهد بود.

گوشی W2018 به لنز دوربین 12 مگاپیکسلی ودریچه دیافراگم f/1.5 مجهز شده است و در حالی که همین مشخصات به اندازه کافی شگفت‌انگیز هستند، اما جالب است بدانید که دریچه دیافراگم این لنز را می‌توان به f/2.4 هم تغییر داد.

این تکنولوژی از سال 2009 تا به‌امروز به‌کارگرفته نشده بود و نوکیا N86 آخرین گوشی بود که به این چنین ویژگی مجهز شده بود. این ویژگی به کاربر انعطاف‌پذیری لازم جهت ثبت بهترین تصویر ممکن در مکان‌های با نور کم و یا کافی را می‌دهد. W2018 قادر است دریچه دیافراگم بین f/1.5 و F/2.4 را انتخاب کند و استفاده از درجات مختلف بین این دو عدد برای عکاسی امکان‌پذیر نیست اما به‌کارگیری چنین تکنولوژی هرچقدر هم محدود، باز هم شگفت‌انگیز است. البته هنوز کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این گوشی و با استفاده از این ویژگی را مشاهده نکرده‌ایم. با اینکه هنوز مشخص نیست که قطعا از این ویژگی در گلکسی اس9 شرکت سامسونگ هم استفاده می‌شود، اما احتمال می‌دهیم این تکنولوژی در آینده نزدیک در اکثر اسمارت‌فون‌های سامسونگ به‌کارگرفته شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا