تکنولوژی

پین‌درایو؛ پیدا کردن خودرو با واقعیت افزوده

از آنجایی که کیت واقعیت افزوده اپل یا همان ARKit به تازگی در دسترس عموم قرار گرفته، بنابراین کم کم شاهد معرفی برنامه‌های جدید با استفاده از این تکنولوژی جذاب توسط برنامه‌نویسان سراسر دنیا هستیم. لازم به ذکر است که تکنولوژی واقعیت افزوده به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از دوربین و نمایشگر گوشی خود، اشیاء مجازی را در دنیای واقعی به‌کار بگیرید و تلفیق آنها را به صورت زنده از طریق دوربین دستگاه مشاهده کنید.

در میان برنامه‌ها و بازی‌های جدیدی که با استفاده از ARKit اپل استفاده طراحی و معرفی شده‌اند، این اپلیکیشن رایگان به‌عنوان یک دستیار کمک می‌کند که جای پارک خودرویتان را خیلی سریع‌تر از گذشته پیدا کنید. این اپلیکیشن PinDrive نام دارد.

نحوه عملکرد این دستگاه به این شکل است که شما ابتدا خودرویتان را پارک می‌کنید سپس چند قدم عقب رفته و از طریق این اپلیکیشن و دوربین گوشی، به خودرویتان نگاه می‌کنید و بعد لوکیشن ماشینتان را پین (Pin) می‌کنید. زمانی که کارتان تمام شد و دوباره خواستید به پارکینگ بیایید و به‌دنبال خودرویتان بگردید، کافی است ابتدا اپلیکیشن PinDrive را باز کرده و سپس از طریق دوربین گوشی اطراف را مشاهده کنید. در این حالت می‌توانید به‌راحتی مکانی که خودرویتان را پارک کردید و یک پین روی آن قرار دادید را مشاهده کنید. به راحتی آب خوردن!

البته در گذشته هم دستیار پارک‌های متعددی معرفی شده بود اما این اپلیکیشن‌ها تنها موقعیت خودروی شما را روی نقشه پین می‌کردند اما با استفاده از PinDrive و واقعیت افزوده، موقعیت مکانی خودروی شما دقیق تر و در محیط واقعی به شما نمایش داده می‌شود که بسیار دقیق‌تر و البته جذاب‌تر خواهد بود.

لینک دانلود پین‌درایو در اپ‌استور

پین درایو

پین درایو

پین درایو

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا