تکنولوژی

احتمالا صفحه‌نمایش آیفون 11 تاشو خواهد بود

با اینکه جذاب‌ترین و جدیدترین گوشی‌های سال 2017، همان گوشی‌های بدون حاشیه در اطراف صفحه نمایش هستند، اما امکان دارد کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در سال 2018 به تولید گوشی‌های تاشو روی بیاورند. به نظر می‌رسد شرکت‌های پیشتاز در عرصه اسمارت‌فون در سراسر دنیا برنامه‌های به خصوصی برای تولید اسمارت فون‌ها با نمایشگرهای تاشو در سال 2018 دارند. از آنجایی که از مدت‌ها پیش شایعه شده بود که سامسونگ در حال کار بر روی نوعی نمایشگر تاشو است، احتمال می‌رود در سال 2018 شاهد رونمایی از چنین محصولی توسط این شرکت کره‌ای باشیم. طبق اظهارات منابع مختلف این گوشی تاشو که گلکسی ایکس نام دارد، قرار است همراه با گلکسی اس 9 معرفی شود. حال به‌نظر می‌رسد اپل هم به استفاده از چنین تکنولوژی علاقه پیدا کرده چراکه خبر رسیده این کمپانی آمریکایی روز پنج‌شنبه یک پتنت جدید و مرتبط با این تکنولوژی را در سازمان پتنت‌های ایالات متحده به ثبت رسانده است.

طبق ادعای وبسایت Redmond Pie، اپل قرار است در سال آینده از 3 تکنولوژی صفحه نمایش ال‌سی‌دی، اولد و «میکرو ال‌ای‌دی» در اسمارت‌فون‌های خود استفاده کند. اپل حدود در طول یک دهه تنها از نمایشگرهای ال‌سی‌دی در آیفون‌های خود استفاده کرد و امسال برای اولین بار نمایشگرهای اولد را در آیفون 10 به کارگرفت. تکنولوژی «میکرو ال‌ای‌دی» در اصل از یک پنل نمایشگر صاف تشکیل شده که شامل پیکسل‌های متشکل از ال‌ای‌دی‌های میکروسکوپیک خواهد بود.

با توجه به جزئیات پتنت جدیدی که اپل روز پنج‌شنبه ثبت کرده، در گوشی جدید آیفون نمایشگر اولد وظیفه نمایش ویژگی‌های اصلی دستگاه از جمله تماس‌ها، پیام‌ها و اپلیکیشن‌ها را برعهده خواهد داشت و نمایشگر ال‌سی‌دی هم وظیفه نمایش نوتیفیکیشن‌ها، و زمان را در بالای دستگاه بر عهده دارد. دیگر نمایشگر دستگاه هم وظیفه نمایش تصاویر دوربین را برعهده دارد. حال نحوه استفاده همزمان از این 3 نوع نمایشگر در یک آیفون، معمایی است که هنوز کسی از پاسخ آن اطلاعی ندارد.

ناگفته نماند که هنوز معرفی اسمارت‌فون با صفحه نمایش تاشو در سال آینده توسط هیچ شرکتی تایید نشده است اما در صورتی که سامسونگ تصمیم به تولید چنین اسمارت فونی بگیرد، احتمال اینکه اپل هم از این نوع تکنولوژی استفاده کند، بسیار زیاد خواهد بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا