تکنولوژی

بازجویی کره‌ جنوبی از مدیران اپل!

در چند روز گذشته اخبار متعددی درباره پیش فروش بی سابقه آیفون 10 در کشور کره جنوبی منتشر شد و از امروز یعنی جمعه قرار است که عرضه این پرچمدار جدید شرکت اپل در کشور تولیدکننده اسمارت‌فون‌های سامسونگ و ال‌جی آغاز شود. هفته گذشته شرکت مخابراتی SK تنها در 3 دقیقه توانست تمامی آیفون‌ 10‌هایی که در اختیار داشت را پیش فروش کند. سال گذشته هم این شرکت همه آیفون 7‌ و 7 پلاس‌های خود را در ظرف مدت 20 دقیقه پیش فروش کرد.

روز پنج شنبه یعنی یک روز قبل از آغاز عرضه رسمی آیفون 10 در کره جنوبی، مقامات کره‌ای به سراغ مدیران شرکت اپل در کره جنوبی رفتند و از آنها سوالات مختلفی راجع به فعالیت‌های این شرکت آمریکایی در کره جنوبی مطرح کردند. برخی معتقدند که کره جنوبی قصد دارد با انجام این بازجویی‌ها که از طرف سامسونگ و ال‌جی انجام می‌شود، به نوعی در روند فروش آیفون 10 در این کشور اختلال ایجاد کنند. گفته می‌شود این اقدام اخیر مقامات کره جنوبی به این دلیل بوده که دولت کره از قبضه شدن بازار اسمارت‌فون‌های این کشور توسط شرکت اپل ترس زیادی دارد. اپل در سال 2015 موفق شد بیش از 33 درصد از اسمارت‌فون‌های فروخته شده در کشور کره جنوبی را به‌خود اختصاص دهد و همین مسئله باعث شد وزارت ارتباطات کره به‌دنبال بررسی علل آسیب رسانی تولیدکنندگان خارجی به اقتصاد و تولیدکنندگان داخلی این کشور باشد.

سامسونگ هم برای مبارزه با اپل و آیفون به‌تازگی پروژه «Upgrade to Galaxy» را آغاز کرده که به 10 هزار نفر از کاربران آیفون در این کشور اجازه می‌دهد که به مدت 1 ماه از گلکسی اس 8 و نوت 8 سامسونگ به صورت رایگان و آزمایشی استفاده کنند. هنوز جزئیات بیشتری از هجوم دولت کره به مقامات اپل در کره جنوبی منتشر نشده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا