تکنولوژی

وضعیت ارتباطی در مناطق زلزله زده غرب ایران

به دنبال وقوع زلزله در مناطق غربی ایران وزیر ارتباطات گفت که قطعی در شبکه زیرساخت به دلیل زلزله رخ نداده و اختلالات موجود به خاطر حجم بالای مکالمات است. 

جهرمی شب گذشته و ساعتی پس از وقوع زلزله در توییتر نوشت: ‏اپراتورهای موبایل در حال افزایش کانالهای ارتباطی و رفع اشکالات احتمالی هستند و تلاش همکاران وزارت ارتباطات در این خصوص آغاز شده است.

جهرمی از مردم خواست با پیگیری اخبار از رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی، از مکالمات طولانی با مناطق زلزله زده پرهیز کنند.

 رهمین حال مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از پایداری شبکه در مناطق اصلی زلزله زده این استان خبر داد.

این مقام مخابراتی در عین حال گفته که تعدادی از سایتهای تلفن همراه در این مناطق به دلیل قطعی برق از مدار خارج است که به محض رفع مشکل قطعی برق وارد مدار می‌شود. 

به گفته وی برق رسانی موقت به این سایتها از طریق ژنراتورهای دستی و پرتابل در حال انجام است.

در حوزه ارتباطات تلفن ثابت نیز دو مسیر دچار مشکلاتی بودند که با انجام کابل برگردان مشکل این مسیرها حل شده است. 

از سوی دیگر ایرانسل از ارایه یک ساعت مکالمه رایگان در شهرهای ایلام، کرمانشاه، قصر شیرین و سرپل ذهاب خبر داده است هرچند برخی گزارشها حاکی از قطع بودن آنتن ایرانسل در سرپل ذهاب خبر میدهند. 

ایرانسل : تماسهای درون شبکه تا امشب رایگان 

اپراتور ایرانسل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برای تسهیل ارتباطات در استانهای کرمانشاه و ایلام، تمامی تماسهای درون شبکه‌ای ایرانسل تا ساعت ۲۴ امروز دوشنبه در تمام مناطق این دو استان رایگان است. 

این خبر به روز می‌شود

 

منبع : آی تی ایران

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا