تکنولوژی

آمارخیره کننده رقیب اوبر در آسیا

شرکت Grab، رقیب قدرتمند سرویس اوبر که در جنوب شرقی آسیا فعالیت دارد، امروز اعلام کرد که مجموع سفرهای ثبت شده با این سرویس حمل و نقل، از 1 میلیارد عدد گذشته است.

این کمپانی در سال 2012 در کشور مالزی شروع به کار کرد و امروز در بیش از 142 شهر از کشورهای سنگاپور، مالزی، اندونزی، تایلند، ویتنام، فیلیپین و میانمار فعالیت دارد. گرب از ابتدا به عنوان خط تاکسی رانی مجوز دریافت کرد و با گذشت زمان و گسترش کسب و کار خود با شیوه‌ای مشابه آنچه که توسط شرکت اوبر انجام می‌پذیرد، توانست به این رکورد دست پیدا کند.

شرکت گرب توسط SoftBank و Didi در چین پشتیبانی می‌شود و این دو شرکت مجموعا مبلغ 2 میلیارد دلار به روی گرب سرمایه گذاری کرده‌اند. گرب حالا شرکتی با ارزش 6 میلیارد  دلار و ارزشمندترین شرکت فعال در زمینه تکنولوژی در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که  بیش از 2 میلیون راننده دارد و برنامه مخصوص گوشی هوشمندش نیز تا کنون 68 میلیون بار دانلود شده است.

برای مقایسه، اوبر در ماه ژوئن به رکورد 5 میلیارد سفر دست پیدا کرد که البته این رقم شامل تمام کشورهای مختلفی که اوبر در آنها فعالیت دارد، نمی‌شود. شرکت Didi نیز جزو شرکت‌های 1 میلیارد سفره محسوب می‌شود. Lyft که بزرگ‌ترین سرویس حمل و نقل کشور آمریکاست، تابستان گذشته به رکورد 500 میلیون سفر دست پیدا کرد.

شرکت گرب طی 5 سال گذشته، رشد زیادی را تجربه کرده است و قابلیت‌های مختلفی را در فواصل زمانی کم معرفی می‌کند که یکی از دلایل اصلی رشد این تجارت نوپا محسوب میشود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا