تکنولوژی

احتمال سرمایه‌گذاری آلفابت در شرکت Lyft

مطمئنا امروزه که کمپانی اوبر با مشکلات مدیریتی متعددی دسته و پنجه نرم می‌کند، شرکت لیفت (Lyft) می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و سرمایه قابل توجهی را جذب کند. بنابه گزارش وبسایت Axios، کمپانی آلفابت به‌دنبال سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این شرکت است.

البته این جذب سرمایه توسط شرکت لیفت خیلی به اوبر مربوط نمی‌شود. با اینکه اوبر با مدیر عامل جدید خود قصد دارد از آشفتگی چند ماه اخیر خارج شود، اما قضیه تمایل سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری آلفابت در شرکت لیفت به ماه‌ها قبل برمی‌گردد. ضمنا شرکت لیفت در آخرین دور سرمایه‌گذاری‌ها با جذب 600 میلیون دلار، ارزش سهام خود را با 7.5 میلیارد دلار رساند.

این حرکت برای گوگل خیلی جالب خواهد بود چراکه اوایل پیدایش کمپانی اوبر در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بود. اما اخیرا شایعاتی در رابطه با مذاکرات بین آلفابت (شرکت مادر گوگل) و لیفت شنیده می‌شد که نتایج آن هیچگاه رسانه‌ای نشد. با سرمایه‌ گذاری آلفابت در کمپانی لیفت، احتمالا این شرکت سوخت و امکانات کافی برای سبقت از شرکت اوبر را کسب خواهد کرد چرا که این شرکت قصد دارد برنامه‌های بین‌المللی خود را در سراسر دنیا آغاز کند.

این دسته سرمایه گذاری‌های هنگفت برای کمپانی‌هایی مانند لیفت می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد. برای مثال می‌تواند از این سرمایه برای ارائه تخفیفات و مزایا به سرنشینان و رانندگان شرکت استفاده کند و همچنین مراکز خود را در شهرهای کلیدی و پرتردد به تعداد قابل توجهی افزایش دهد و طرح‌های تخفیفی ویژه‌ای برای کاربران در نظر بگیرد. در کنار مزایای این سرمایه‌گذاری، لیفت این فرصت را دارد تا از مشکلات مدیریتی اوبر نهایت استفاده را ببرد.

ضمنا کمپانی لیفت به‌تازگی اعلام کرده بود که طرح تولید خودروهای بدون راننده را آغاز کرده است و در این زمینه با شرکت‌های مرتبط قراردادهایی امضا کرده است، بنابراین نیاز این شرکت به‌سرمایه‌گذاری آلفابت بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا