تکنولوژی

«سونار» شرکت مایکروسافت برای عموم عرضه شد

آیا می خواهید بدانید که وبسایت جدیدتان از جدیدترین کدهای برنامه نویسی بهره می‌برد؟ خبر خوب اینکه طراحان مرورگر اج مایکروسافت موفق به طراحی ابزار جدیدی با نام «سونار» (sonar) شده‌اند که قادر است عملکرد و امنیت وبسایت شما را به طور دقیق و تخصصی بررسی کند.

سونار ژوئیه امسال ابتدا به‌عنوان یک پروژه اهدایی به جاوا اسکریپت معرفی شده بود و حال تمامی افرادی که هر نوع سایتی از سایت‌های اینترانت (Intranet) گرفته تا فروشگاه‌های آنلاین را مدیریت و اداره می‌کنند، می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. ضمنا مایکروسافت از برنامه‌نویسان برای ارتقاء هرچه بیشتر این ابزار دعوت به‌عمل آورده است.

علاقه‌مندان با ورد به وبسایت سونار و وارد کردن آدرس وبسایتشان می‌توانند این ابزار را به‌کارگرفته و توسط آن عملکرد، امنیت، قابلیت‌ها، دسترسی و مشکلات مرتبط با اپلیکیشن‌های تحت وب را به طور دقیق بررسی و ارزیابی کنند. پس از اینکه بررسی‌های لازم انجام شد، سونار ابتدا لیست خطاهای یافت شده را اعلام و دلایل رخ دادن آنها را به طور کامل بیان خواهد کرد و همچنین با هایلایت کردن قطعه کدهای اشتباه، راه‌های ممکن جهت حل آنها را نیز ارائه می‌کند.

«آنتون مونتلا» مدیر ارشد برنامه‌نویسی مایکروسافت اج درباره این ابزار گفته که سونار به‌جای اینکه کدهای وبسایت را فقط آنالیز کند، آنها را به‌صورت جداگانه اجرا می‌کند تا بتواند نتایج دقیق‌تری را کسب کرده و همچنین از این طریق عملکرد و ظرفیت وبسایت کاربران را افزایش دهد.

سونار در حال حاضر از طریق این آدرس قابل دسترسی است و در آینده نزدیک به ویژگی‌های جدیدتری نیز مجهز خواهد شد که از جمله آنها به پلاگین‌های مختص کدهای ویژوال استودیو، اعمال تغییرات دلخواه در اپلیکیشن‌های تحت وب و پیشتیبانی از ویژگی‌های جدید جهت تست دقیق‌تر امنیت، عملکرد و دسترسی وبسایت‌ها می‌توان اشاره کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا