تکنولوژی

گران‌قیمت‌ترین پهپادهای جهان

پهپادها حالا همه جا هستند و بسیار فراگیر شده‌اند و دیگر دیدن پهپادهایی که مردم سوار آن هستند تعجبی ندارد. امروزه پهپادهایی داریم که میلیاردرها سوار آن می‌شوند، پهپادهایی داریم که ارتش‌ها از آن‌ها بهره می‌گیرند و پهپادهایی هم داریم که فیلمسازان از آن استفاده می‌کنند. مردم امروزه پول زیادی خرج پهپاد می‌کنند به همین دلیل نوشتن لیستی از پهپادهای گرانقیمت که مردم قادر به خرید آن هستند خیلی هم تعجبی ندارد. 

 

EHang 184

این پهپاد با قیمت ۳۰۰ هزار دلار یکی از گرانقیمت‌ترین پهپادها به شمار می‌رود که در نمایشگاه CES معرفی شد. نسخه پروتوتایپ این پهپاد دارای کولر، صندلی ویژه با طراحی منحصر به فرد فضایی و صفحه‌ای برای کنترل پهپاد است.  باتری این پهپاد در طی ۲ ساعت شارژ می‌شود و حدود ۲۳ دقیقه با هر بار شارژ پرواز می‌کند. فعلا به نظر می رسد فقط برخی مقامات دوبی متقاعد شده‌اند از این پهپاد استفاده کنند. 

 

Augmented Aerigon Drone + Phantom Flex4K

اگر به دنبال گران‌ترین پهپاد دوربین دار جهان هستید این همان محصول است. این پهپاد توسط Brain Farm تولید شده و با مشارکت یک شرکت سازنده پهپاد یعنی Aerrigon سبب شده دستگاهی تولید شود که قادر به حمل دوربین سنگین Phantom Flex4 باشد. نتیجه کار پهپادی است که تصاویر با کیفیت 4K فوق‌العاده‌ای می گیرد اما  تمام اینها روی هم ۲۵۰ هزار دلار خرج در بر دارد که البته همپای هزینه تولید بعضی فیلمهای کوچک است. 

 

Scorpion 3 Hoverbike

این پهپاد که شبیه یک موتورسیکلت پرنده است  مجهز به سیستم‌های مختلفی برای حفظ تعادل و امنیت هم هست. در کنار این به امکانات این پهپاد سادگی در استفاده را هم باید اضافه کرد هرچند این پهپاد دربرابر بادهای شدید نمیتواند دوام بیاورد و سقوط میکند به همین دلیل هم اغلب تستهای آن در داخل انبارهای بزرگ مسقف انجام گرفته است. اما اگر شما بتوانید ۱۵۰ هزاردلار برای این موتورسیکلت پرنده بدهید قطعا میتوانید یک انبار بزرگ هم برای پرواز آن جور کنید. 

 

XactSense Titan

 این کوادکوپتر میتواند برای هر مقصودی مورد استفاده قرار گیرد از حمل بارهای پستی گرفته تا گشت زدن در فضای مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی و … نسخه جدید این پهپاد یعنی Titan/HDL32E بسیار قدرتمند است و می‌تواند تا ۲۲.۵ کیلوگرم را تا حدود ۱۶ کیلومتر حمل کند که در دنیای پهپادهای غیر نظامی اعداد بزرگی است. با این حال این پهپاد با قیمت ۱۲۰ هزاردلاری خود هم عدد بزرگی را پیش پای خریداران گذاشته است. 

مرتبط : آشنایی با پهپاد DJI Matric 200

AEE F100

این پهپاد عنوان پهپاد تعقیب کننده را دارد که برای ماموریت‌های قانونی و یا حتی نظامی دیزاین شده است.  این پهپاد مجهز به یک دوربین با قدرت زوم 20X است و همچنین می‌تواند تصاویر 3D از محوطه بگیرد و چراغ‌های مسیریابی‌اش از یک کیلومتر دورتر قابل دیدن است. این پهپاد همچنین مجهز به تکنولوژی چند هدفه تشخیص و تعقیب چهره و خودروست و قیمت آن ۶۰ هزار دلار است. 

 

Airborne Drones: Vanguard

ونگارد یک پهپاد جاسوسی دورپرواز ۴۵ هزار دلاری است که به خاطر مدل دیزاین اش توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده و در عین حال یکی از گران‌ترین پهپادهای موجود در جهان نیز هست. این پهپاد دو دوربینه هم دارای سیستم تشخیص چهره و اجسام است هرچند پهپاد معرفی شده قبلی یعنی AEE F100 در محیط‌های شهری کاربرد دارد پهپاد ونگارد برای تعقیب سوژه‌ها در مسافتهای بالا مثل حیات وحش به کار می‌آید. در کنار قدرت تصویربرداری 4K این پهپاد می‌تواند تا ۹۴ دقیقه پرواز کند که عدد خیره‌کننده‌ای برای پرواز پهپادهای امروزی است همچنین به لطف سیستم دو آنتنه این پهپاد تصاویری با کیفیت ۱۰۸۰ در اختیار کاربر می‌گذارد. 

 

Sci.Aero cyberQuad

این پهپاد برای مصارف صنعتی دیزاین شده و از آن می‌توان کاربردهای کشاورزی و یا آمارگیری و اسکن مناطق مختلف را انتظار داشت. سیستم خودکار ژئوتگینگ و دوربین خاص عکسبرداری هوایی هرچیزی از میزان فضای سبز یک محیط گرفته تا توپوگرافی هوایی یک منطقه از این پهپاد ساخته است. دوربین فوق‌العاده قدرتمند و بدنه بسیار مقاوم باعث شده قیمت این پهپاد به ۳۷ هزار دلار برسد که قیمت متوسط یک مزرعه است . 

 

Multirotor G4 Eagle V2 Cargo

این پهپاد بسیار محبوب پایداری قابل توجهی در باد دارد و اجازه می‌دهد که تا ۵۰ مسیر پیش‌فرض را برای پهپاد در نظر بگیرید و خود پهپاد سپس آن را به طور خودکار طی می‌کند این پهپاد همه کاره که بسیار مورد علاقه عکاسان است ۳۵ هزار دلار قیمت دارد. 

 

Lockheed Martin Indago

این پهپاد شرکت لاکید مارتین احتمالا مورد علاقه مصارف نظامی و شهری است . با دیزاین مینی‌مالیستی و صفحه نمایش سرخود ( روی کنترلر) عملا نیازی به تجهیزات اضافی برای پرواز دادن ندارد.  این پرواز بسیار کم صداست و در عین حال ثبات آن نیز بسیار بالاست که آن را برای مصارف جاسوسی و اکتشافی هم ایده‌ال می‌کند . این پهپاد مجهز به GPSو اتصال LTE است و ۲۵ هزار دلار قیمت دارد. 

 

Freefly Systems ALTA 8

دیزاین مینی‌مالیستی این پهپاد از آن یک پرنده‌ای با قدرت بالای پایداری ساخته و به همین دلیل این پهپاد برای عکاسان و فیلمسازان بسیار ایده‌ال است گیره‌هایی که به دوربین متصل می‌شوند از جنس کربن ساخته شده اند و میتوانند به هر دوربینی متصل شوند   احتمالا در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی این پهپاد به زودی مورد استفاده قرار می‌گیرد قیمت آن ۱۷ هزار دلار است.   

مرتبط :‌

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا