تکنولوژی

این برنامه دوربین آیپد را به دگمه هوم تبدیل می‌کند

Astro HQ، شرکت سازنده برنامه طراحی Astropad در آخرین نسخه این برنامه تدابیری اعمال کرده‌اند که دوربین آیپد را تبدیل به دگمه فیزیکی می‌کند. البته این روش با معایبی نیز همراه است: دوربین باید در این حالت مدام فعال باشد که می‌تواند به طرز چشم گیری باتری دستگاه را خالی کند و به علاوه مسائل حریم خصوصی نیز مطرح می‌شود.

طبق گفته شرکت Astro ، این برنامه به هر دو معضلات فوق الذکر پرداخته است. آسترو عنوان کرده که تصویر دوربین هنگام استفاده در این حالت تار می‌شود تا احتمال هرگونه سواستفاده وجود نداشته باشد. در مورد عمر باتری نیز آسترو مدعیست که دگمه دوربین تنها 1 درصد از سی‌پی‌یوی آی‌پد را مورد استفاده قرار می‌دهد.

قابلیت تبدیل شدن دوربین به دگمه فیزیکی، بخشی از برنامه جدید آسترو است که Luna نام دارد و آیپد را به یک صفحه نمایش بدون سیم-وایرلس- مک تبدیل می‌کند( البته با کمک یک دانگل کوچک(. از آنجاییکه آسترو نمی‌خواهد هیچ قسمتی از صفحه را با منوی کنترل یا نوار ابزار اشغال کند، تصمیم گرفت تا منویی طراحی کند که هنگام عدم استفاده، از جلوی دید کاربر خارج می‌شود.آسترو در برنامه قبلی خود که آستروپد نام داشت، از یک دگمه معلق در صفحه بهره برده بود که کاربر می‌توانست آن را در هرکجای صفحه قرار دهد ولی هرگز از جلوی دید خارج نبود. به همین دلیل، آسترو تصمیم گرفت تا گزینه بهتری ایجاد کند.این گزینه بهتر، ایجاد دگمه دوربین بود. این شرکت تصمیم داشت از دگمه‌های تغییر میزان صدای آیپد نیز به عنوان روش جایگزین در برنامه خود استفاده کند اما اپل اجازه دسترسی به تغییر کاربرد این دگمه‌ها را به شرکت‌های متفرقه نمی‌دهد. به همین دلیل، دگمه خانه معلق در صفحه احتمالا همچنان باقی خواهد بود.

اما آیا اپل واقعا اجازه استفاده از دوربین به عنوان یک دگمه فیزیکی را خواهد داد. به گفته Matt Ronge، مدیرعامل آسترو:« ما دستورالعمل‌های طراحی برنامه را به دقت مطالعه کرده‌ایم و مانعی برای تغییر فانکشن دوربین پیدا نکردیم. تا پیش از برنامه‌های دیگری طراحی شده‌اند که از سنسورهای دستگاه آیفون استفاده های جایگزین می‌کنند اما تا کنون هیچ برنامه‌ای مشابه برنامه ما، از دوربین آیپد استفاده دیگری نکرده است.»

برنامه Luna قرار است اردیبهشت سال آینده معرفی شود. آسترو فعلا در حال جمع آوری سرمایه از طریق Kickstarter است تا برنامه خود را توسعه دهد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا