تکنولوژی

واتس‌اپ (دوباره) ویژگی جدید تلگرام را کپی کرد

واتس‌اپ همیشه در معرفی ویژگی‌های جدید در مقایسه با دیگر برنامه‌ها و سرویس‌های رقیب، کمی کندتر عمل می‌کند. حال پس از اینکه تلگرام از اشتراک موقعیت جغرافیایی به صورت زنده رونمایی کرد واتس‌اپ هم دست به کار شد و این ویژگی تلگرام را کپی کرد و در اپلیکیشن خود قرار داد.

این ویژگی اخیرا در دیگر سرویس‌ها از جمله گوگل مپ، فیسبوک مسنجر و تلگرام هم مشاهده شده بود. گوگل و فیسبوک ابتدا در ماه مارس و تلگرام هم چند هفته پیش این ویژگی را معرفی کردند و حال پس از گذشت 7 ماه از معرفی این ویژگی برای اولین بار، نوبت به سرویس پیام‌رسانی واتس‌اپ رسیده است.

طبق گزارش‌ها، این ویژگی قرار است در هفته‌های آینده به نسخه اندروید و آی‌اواس این برنامه اضافه شود. همانند دیگر ویژگی‌های واتس‌اپ، اشتراک گذاری موقعیت زنده هم به‌صورت کاملا کدگذاری شده انجام می‌شود و کاربر می‌تواند مخاطبینی که قصد دارد موقعیت خود را با آنها به اشتراک بگذارد را به صورت دلخواه انتخاب کند.

برای انجام این کار، ابتدا یک مخاطب را درون برنامه واتس‌اپ انتخاب کنید و پس از اینکه وارد صفحه چت مخاطب مذکور شدید، ابتدا گزینه Attach سپس گزینه Live Location را انتخاب کنید. در ضمن کاربر می‌تواند مدت زمان نمایش موقعیت زنده برای مخاطب مورد نظر را هم تعیین کند.

اگر قصد دارید موقعیت خود را در یک گروه به‌اشتراک بگذارید، باید بدانید که تمامی اعضای گروه قادر به دیدن آن خواهند بود. همچنین اگر چند کاربر موقعیت زنده خود را در گروه به‌اشتراک گذاشته باشند، برای راحتی کار موقعیت همگی آنها به صورت همزمان روی یک نقشه نمایش داده خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا