تکنولوژی

گزارش‌های جدید از آتش سوزی باتری آیفون 8

ظاهرا ایننبار قرار نیست بدشانسی دست از سر اپل بردارد. شاید هم قضیه ارتباطی به شانس ندارد و کورپرتینو واقعا دیگر به کیفیت محصولاتش مانند گذشته اهمیت نمی‌دهد! همه چیز داشت به خوبی و خوشی برای اپل پیش می‌رفت، این شرکت یکی از بهترین و قدرتمندترین اسمارت‌فون‌های خود در چند سال اخیر را معرفی و دورباره خود را به عنوان یک کمپانی خلاق معرفی کرده بود. در مراسم چند هفته پیش اپل، شاهد رونمایی از تکنولوژی تشخیص چهره بر روی آیفون‌های جدید شرکت بودیم و همچنین دیدیم که آیفون 8 و 8 پلاس به پردازنده‌های فوق‌العاده قدرتمندی مجهز شده‌اند. اما حالا می‌بینیم که اپل همانند سامسونگ، در حال حرکت به سمت یک ورشکستگی بزرگ است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که چند آیفون 8 که در طول شب به شارژر متصل شده‌اند، کارشان به «دود کردن» کشیده شده است.

همه ما داستان شرکت سامسونگ و نوت 7 را می‌دانیم. ابتدا چند گزارش معدود از خرابی باتری این گوشی منتشر شد اما کم کم خرابی و آتش‌سوزی این گوشی به مقیاس جهانی رسید. این کمپانی کره‌ای ظاهرا علاقه زیادی به تولید اسمارت‌فون‌های فوق باریک پیدا کرده بود. همین مسئله باعث کاهش محافظ‌های اطراف باتری شد که در نتیجه آن نوت 7 بدون داشتن ایمنی کافی به بازار عرضه شد و بقیه داستان را هم که همه می‌دانند. حال ظاهرا نوبت به اپل و آیفون 8 رسیده که ظاهرا مسئله خیلی جدی‌تر از چند گزارش ساده است.

بسیاری از کاربران در چند روز اخیر ادعا می‌کنند که آیفون‌های جدیدی که تحویل گرفته‌اند، از همان لحظه‌ای که آن را از جعبه خارج کرده‌اند، ظاهرشان حالت عادی نداشته است و البته گزارش‌های متعددی از کارکرد نادرست باتری آیقون‌های جدید اپل هم به‌گوش می‌رسید. البته هیچکدام از این گزارشات شامل حوادث خطرناک و آتش سوزی نبوده است، البته تا امروز.

شیائومین، زن چینی که به‌تازگی یک آیفون 8 با حافظه 64 گیابایتی خریداری کرده بود، چند شب پیش قبل از خواب آیفون خود را به شارژر متصل کرده و به‌خواب رفت. زمانی که شیائومین از خواب بیدار می‌شود، متوجه بلند شدن دود از آیفون و صدای شکستن قطعات آن می‌شود. البته او در آن لحظه تصمیم خیلی درستی را اتخاذ نکرده و پس از جدا کردن آیفون از شارژر، یک لیوان آب روی آن ریخته است. البته این کار مانع از صدای خرد شدن قطعات داخلی آیفون نشده است.

او پس از این اتفاق به محل کار خود آمده و چند تصویر از این آیفون نابود شده را هم منتشر کرده است. او پس از تماس با خدمات مشتریان اپل هیچ پاسخی را دریافت نکرده اما امیدوار است که خدمات مشتریان اپل گوشی سوخته‌ی او را با یک آیفون جدید و سالم تعویض کنند.

آیا این یک اتفاق نادر برای آیفون‌های شرکت اپل بود؟ آیا چنین اتفاقاتی ممکن است ادامه پیدا کند؟ تنها راه فهمیدن جواب این سوالات منتظر ماندن و شنیدن خبرهای جدید در روزهای آینده است.

لینک منبع

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا