تکنولوژی

اخراج دسته جمعی صدها نفر کارکنان و مدیران تسلا

اینکه تسلا از برنامه تولید خودروهای جدید خود جا مانده، بر هیچکس پوشیده نیست. اما ظاهرا نیروهای کاری شرکت تسلا هم تحت تاثیر فشار این مسئله قرار گرفته‌اند. گزارش جدید منتشر شده از خبرگزاری Mercury نشان می‌هد تسلا به تازگی صدها نفر از کارکنان خود را اخراج کرده است. این کارکنان شامل اعضای روابط عمومی، مدیران تیم‌ها و حتی سرپرست‌های نظارت این شرکت می‌شوند.

شرکت تسلا در واکنش به اخبار روزهای گذشته در این رابطه اعلام کرده که این افراد در جریان بازبینی‌های گسترده سالانه شرکت، از سمت خود برکنار شده‌اند. یکی از سخنگویان شرکت تسلا هم در مصاحبه خود با وبسایت TecCrunch اظهار داشت: «تسلا هم همانند دیگر کمپانی‌های بزرگ، هرساله طرح بررسی عملکرد کارکنان را اجرا می‌کند و در طول اجرای این طرح مدیران و کارکنان درباره تحقق اهداف و نحوه دستیابی به آنها پاسخ‌های خود را ارائه می‌کنند. این طرح در پایان باعث کسب بازخوردهای سازنده و مثبتی برای شرکت می‌شود که در ادامه برترین مدیران  کارکنان شرکت شناسایی شده و مورد تقدیر نیز قرار می‌گیرند. از طرف دیگر بسیاری از کارکنان یا مدیران نیز در پایان اجرای این طرح و بررسی نتایج ممکن است شغل خود را در این شرکت از دست بدهند. تسلا همواره در حال رشد است و همچنان به استخدام کارکنان با استعداد از نقاط مختلف دنیا ادامه خواهد داد.»

با اینکه شرکت رقم دقیقی از تعدا کارکنان اخراج شده را اعلام نکرده، اما یکی از همین کارکنان ادعا کرده که بیش از 400 نفر طی تصمیم اخیر تسلا شغل خود را در این شرکت از دست داده‌اند که البته هنوز مشخص نیست تا چه رده‌ای از مدیران تسلا تحت تاثیر این تصمیمات قرار گرفته‌اند. این کارمند سابق تسلا همچنین در صحبت‌های خود اعلام کرد که اخراج او و دیگر کارکنان هیچ ارتباطی به طرح سالانه شرکت نداشته چراکه او در طول فعالیتش در شرکت تسلا، هیچ‌گاه نمره منفی دریافت نکرده است.

حدث می‌زنیم که یکی از دلایل اصلی اخراج دسته جمعی این کارکنان و مدیران از کمپانی تسلا، عقب ماندن شرکت از برنامه تولید خودروهای جدید این شرکت باشد. تسلا در حال حاضر در تولید خودروی مدل 3 خود تاخیر قابل توجهی داشته و طبق گزارش‌ها در سه ماهه سوم سال 2017 تنها 260 دستگاه از این خودرو را تولید کرده است. این مسئله می‌تواند باعث بروز بحران در شرکت تسلا شود چرا که ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت ادعا کرده بود که تسلا از اواخر دسامبر 2017 قادر به تولید 20هزار دستگاه از این خودرو در ماه خواهد بود. حال در مقابل تقاضای قابل توجه بسیاری از علاقه‌مندان به این خودرو، تسلا تنها 260 دستگاه از این خودرو را در اختیار دارد که قطعا این عملکرد ضعیف نارضایتی بخش عظیمی از خریدران این خودرو در سراسر دنیا را به‌همراه خواهد داشت. با این حال، شرکت تسلا و همچنین سرمایه‌گذاران همچنان به آینده این شرکت امید زیادی دارند چرا که با وجود ضعف در تولید خودرو، ارزش سهام این شرکت همچنان در حال رشد است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    شیائومی 12S اولترا عصر جدیدی را در فناوری تصویربرداری موبایل آغاز می‌کند

    تلویزیون شفاف شیائومی Mi TV LUX OLED Transparent Edition معرفی شد + عکس + قیمت

    بررسی و نظرات کاربران در مورد ساعت هوشمند می واچ شیائومی – Xiaomi Mi Watch

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا