تکنولوژی

10.5 میلیون دستگاه نوکیا تا اواسط 2018 به‌فروش خواهد رسید

«تامی آهونن» متخصص صنعت موبایل و از مدیران اسبق شرکت نوکیا روز جمعه در صحبت‌های خود پیشبینی کرد که کمپانی تولیدکننده برند نوکیا در اولین سال حضور مجدد خود در بازار جهانی اسمارت‌فون‌ها، بیش از 10.5 میلیون دستگاه از اسمارت‌فون‌های جدید خود را به‌فروش خواهد رساند. آمار به دست آمده توسط تحلیلگران بازار نشان می‌دهد که نوکیا در سه‌ماهه اول سال 2017 حدودا 100 هزار دستگاه اسمارت‌فون را به‌فروش رسانده است که این رقم قابل توجه تنها از فروش اسمارت‌فون «نوکیا6» در کشور چین به‌دست آمده است. حال در پی آغاز فروش گسترده محصولات نوکیا که در اصل توسط کمپانی فنلاندی HMD Global تولید می‌شوند، بیش از 1.4 میلیون دستگاه اسمارت‌فون نوکیا در ماه ژوئیه به‌فروش رسیده و این در حالی است که فروش نوکیا در سه‌ماهه سوم سال 2017 به 2.5 میلیون دستگاه رسیده است و تامی آهونن معتقد است که نوکیا در اولین سال حضور خود در بازارهای جهانی موفق به فروش 10.5 میلیون اسمارت‌فون خواهد شد.

این مدیر سابق کمپانی نوکیا پیش‌بینی میکند که سه‌ماهه پایانی سال 2017 شاهد فروش بیش از 3.5 میلیون دستگاه اسمارت‌فون نوکیا توسط شرکت HMD خواهیم بود. علاوه بر اسمارت‌فون‌های فعلی نوکیا که فروش نسبتا خوبی دارند، او معتقد است که عرضه دو اسمارت‌فون جدید این شرکت هم باعث افزایش قابل توجه فروش نوکیا در سراسر دنیا خواهد شد و همچنین اواخر سال که به فصل خرید معروف است، شاهد افزایش چشمگیر فروش محصولات نوکیا خواهیم بود. از آنجایی که اسمارت‌فون‌های نوکیا از سه‌ماهه دوم سال 2017 در بازارهای جهانی عرضه شدند، تخمین زده می‌شود که فروش نوکیا تا اواسط سال 2018 از مرز 10.5 میلیون دستگاه عبور کند.

علاوه بر عرضه محصولات رده پایین و رده متوسط نوکیا در چند ماهه اخیر که با استقبال خوب طرفداران همراه شد، شرکت HMD Global موفق شد نسخه جدید یکی از خاطره‌انگیزتری گوشی‌های نوکیا یعنی مدل «3310» را هم تولید کند که این گوشی هم با استقبال نسبتا خوبی از سوی طرفداران همراه شد. این کمپانی فنلاندی در حال حاضر بازارهای بین‌المللی متعددی در سراسر دنیا را هدف گرفته که متاسفانه تا کنون موفق به ورود به همه‌ی آنها نشده و حتی پرچمدار جدید این شرکت یعنی «نوکیا 8» هنوز وارد بازار ایالات متحده نشده است. ضمنا شایعات اخیر نشان می‌دهد که این شرکت در حال کار بر روی یک اسمارت فون رده متوسط جدید و همچنین پرچمدار قدرتمند جدید خود با نام «نوکیا 9» است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا