تکنولوژی

چه بلایی سر حسگر اثرانگشت آیفون می‌آید

اگر شما هم از طرفداران حسگر اثرانگشت آیفون هستید، متاسفانه باید بگوییم که سال آینده به‌احتمال زیاد این تکنولوژی کاملا از محصولات اپل حذف خواهد شد. طبق گفته‌های یکی از متخصین و طرفداران اپل «مینگ چی کو» آیفون‌های جدید که قرار است سال آینده معرفی شوند، به سنسور تشخیص چهره یا همان Face ID مجهز خواهند بود و سنسور اثر انگشت از سال آینده به تاریخ خواهد پیوست. البته اپل در حال حاضر برای تولید سنسورهای تشخیص چهره با کندی مواجه شده و از طرف دیگر معلوم نیست که آیا کاربران می‌توانند با این سیستم کنار بیایند یا خیر. با اینکه اپل اطمینان داده که این سیستم تشخیص چهره، از حسگر اثر انگشت سریع تر، آسان‌تر و قابل اعتمادتر است، اما فعلا برای قضاوت در مورد این سیستم کمی زود است و باید دید بازخورد کاربران پس از استفاده از این تکنولوژی چگونه خواهد بود.

مینگ چی اخیرا گفته بود که اگر تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌های اندرویدی بخواهند از تکنولوژی تشخیص چهره با ظرافت، کیفیت و دقت مشابه آیفون 10 استفاده کنند، حداقل به 2 سال و نیم زمان برای ساخت چنین سنسوری نیاز خواهند داشت.

حال چه بخواهیم چه نخواهیم، باید با طراحی و سیستم آیفون 10 کنار بیاییم چراکه اپل گفته آیفون 10 آغاز نسل جدید طراحی اسمارت‌فون‌های شرکت اپل است بنابراین باید کم کم به این نوع طراحی از طرف اپل عادت کنیم. ضمنا در برخی از گزارش‌های اخیر ادعا شده که نسل جدید آیپدهای شرکت اپل که قرار است سال 2018 معرفی شوند نیز به همین سیستم تشخیص چهره که در آیفون 10 به‌کاررفته مجهز خواهند بود و دکمه هوم و حسگر اثر انگشت از روی آنها حذف شده است.

حال بسیاری از علاقه‌مندان به آیفون مطمئنا از حذف سنسور اثر انگشت ناراحت هستند اما سخنان اخیر فدریگی یکی از مدیران ارشد اپل درباره سیستم تشخیص چهره نشان می‌دهد که این تکنولوژی به‌اندازه حسگر اثر انگشت و بلکه بیشتر از آن قابل اعتماد است و استفاده از ان به‌همان اندازه لذت بخش خواهد بود. بهتر است امیدوار باشیم که سخنان فدریگی حقیقت دارند و منتظر عرضه آیفون 10 بمانیم تا با چشمان خودمان این ادعاها را بررسی کنیم. آیفون 10 تا چند هفته آینده به صورت گسترده در سراسر دنیا عرضه خواهد شد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا