تکنولوژی

احتمال حذف حسگر اثر انگشت در آیپدها

طبق گفته‌های منابع نزدیک به اپل، این شرکت قصد دارد حسگر اثر انگشت را از آیپدهای جدید شرکت حذف کرده و از سیستم تشخیص چهره که اخیرا در آیفون 10 دیدیم، استفاده کند. احتمالا آیپد پروهایی که در سال 2018 معرفی می شوند، از این تکنولوژی بهره‌مند خواهند شد.

این گزارش در اصل بر پایه پیش‌بینی موسسه امنیتی KGI Securities منتشر شده است. این شرکت در گذشته نیز بارها اقدامات بعدی کمپانی اپل را به درستی حدث زده بود و می‌توان تا حدودی به ادعای جدید این شرکت نیز اعتماد کرد. با این وجود حذف دکمه هوم از آیپد پروهای سال 2018 به طور کامل قطعی نیست. ضمنا بسیاری از علاقه‌مندان منتظرند که اپل در آیپدهای جدی خود به‌جای پنل IPS از نمایشگرهای مجهز به پنل اولد استفاده کند. گفته می شود اپل در آینده نزدیک از یک تکنولوژیِ جدید در نمایشگر تمامی دیوایس‌های خود استفاده خواهد کرد.

همانطور که می دانید تکنولوژی تشخیص اثر انگشت نیز ابتدا برای آیفون‌های شرکت اپل به کارگرفته شد و سپس آیپدهای شرکت نیز به این سنسور مجهز شدند. حال به نظر می‌رسد اپل قصد دارد از همین الگو برای به کارگیری سیستم تسخیص چهره هم استفاده کند. اپل در مراسم سپتامبر امسال و در جریان معرفی تکنولوزی تشخیص چهره ادعا کرد که این سیستم در مقایسه با حسگر تشخیص اثر انگشت از امنیت بسیار بالاتری برخوردار است.

استفاده از این تکنولوژی در دیگر محصولات اپل از جمله آیپدها، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای مثال باید دید آیا اپل توانایی تولید قطعات مورد نیاز این تکنولوژی به صورت انبوه و جهت استفاده در آیپدها را دارد یا خیر. گفته می شود عرضه دیرتر آیففون 10 در مقایسه با آیفون 8 در اصل به دلیل مشکلات و پیچیدگی‌ها در مسیر تولید و به کارگیری سیستم تشخیص چهره در آیفون 10 است.

 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا