تکنولوژی

جانی آیو:جابز به من درس تمرکز داد

طراح ارشد شرکت اپل-جانی آیو- مصاحبه‌ای با David Remnick سردبیر روزنامه The New Yorker طی کنفرانس TechFest انجام داده است که در ادامه به قسمت‌هایی از آن اشاره می‌کنیم.

هنگامی که صحبت از بیزنس و تجارت می‌شود، جانی آیو، طراح ارشد اپل می‌گوید که رابطه خوبی با اعداد و ارقام ندارد اما به خوبی می‌تواند بگوید که طراحی یک محصول چقدر خوب یا چقدر بد است. آیو روز جمعه، در حاشیه سالگرد 10 سالگی آیفون، مصاحبه‌ای با سردبیر روزنامه نیویورکر انجام داد. طبق گزارش 9to5Mac، آیفون اسطوره‌ای که طی مراسم سالگرد اپل معرفی شد، به مدت 5 سال در دست طراحی و ساخت بوده است.

آیو اصالتا اهل لندن است و از اوایل دهه 90 تا کنون با شرکت اپل همکاری دارد. از آنجاییکه صدای وی به روی بیشتر ویدیوهای محصولات اپل استفاده می‌شود، قطعا برای طرفداران این برند آشناست. آیو با کسی تعارف ندارد. وی طی مصاحبه اعلام کرد که از بیشتر محصولات موجود در بازار “متنفر” ست زیرا طراحی بیشتر آنها “افتضاح” است.

آیو همراه با دیگر موسس اپل- استیو جابز که به دلیل ارائه فلسفه متفاوت برای استراتژی تولید کل شرکت اپل معروف است- کتابی با عنوان ” Designed by Apple in California” چاپ کردند. آیو در مصاحبه با رمنیک گفت که همیشه از دوران جوانی به عنوان یک طراح نمی‌توانست طراحی اشیا دور و بر خود را نادیده بگیرد. وی همچنین معتقد است که مردم به خوبی می‌فهمند وقتی محصولی با دقت طراحی و ساخته شده است.

آیو بدون تردید توجه ویژه‌ای به جزئیات دارد و این واقعیت را از طراحی محصولاتش می‌توان فهمید، با این وجود از وسواس شدیدی که بین برخی از مشتریان اپل وجود دارد حمایت نمی‌کند. وی معتقد است که استفاده دائمی از آیفون، نوعی سو مصرف محسوب می‌شود.

اپل امروز ارزشمندترین شرکت عمومی در دنیاست اما زمانی که آیو برای اولین به این مجموعه پیوست، اپل در حال رکود شدید و دائما در حال از دست دادن سرمایه بود. آیو می‌گوید حتی بعد از بازگشت استیو جابز به عنوان مدیر عامل، هدف اپل بازهم افزایش درآمد نبود. ‌آیو به خاطر می‌آورد که جابز با سخت گیری هایش توانست به وی درس “تمرکز” بیاموزد.

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا