تکنولوژی

پشتیبانی پیکسل‌های جدید از استیکرهای واقعیت افزوده بسیار جذاب

گوگل بالاخره استیکرهای واقعیت افزوده را به اسمارت‌فون‌های پیکسل آورد. این استیکرها شامل کلکسیون‌کاراکترهای Stranger Things و کاراکترهای جنگ ستارگان و غیره می‌شوند. گوگل می‌گوید که دوربین نسل جدید اسمارت‌فون‌های پیکسل که امشب معرفی شدند توانایی بالایی برای نمایش محتویات واقعیت افزوده با کیفیت بالا را دارند  و در مراسم امشب نیز حضار شاهد به‌کارگیری تکنولوژی واقعیت افزوده در پیکسل‌های 2017 و با استنفاده از اپلیکیشن‌های مختلف بودند. برای مثال یکی از این اپلیکیشن‌ها امکان مشاهده بازی League of Legends به شکل واقعیت افزوده را می‌داد و دیگری نیز امکان بازی کردن با لگوهای واقعیت افزوده را به کاربر می‌داد. این اپلیکیشن شباهت زیادی به برنامه  Google Daydreamدر پلتفرم واقعیت مجازی گوگل دارد.

ضمنا استیکرهای واقعیت افزوده در گوشی‌های جدیدپ یکسل می‌توانند با یکدیگر تعامل و حتی برخورد داشته باشند. مثلا کاربر در هنگام فیلم‌برداری می‌تواند از این استیکرها استفاده کند و حتی ویدیوهایی از حرکات آنها را ضبط کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارد.

پلتفرم واقعیت افزوده ARCore گوگل اواخر آگوست امسال معرفی شد و شباهت زیادی به پلتفرم ARKit شرکت اپل دارد. این پلتفرم امکان ساخت راحت‌تر برنامه‌های واقعیت افزوده را به برنامه نویسان و طراحان میدهد. در حال حاضر نسخه آزمایشی برنامه ARCore بر روی پیکسل‌هاییکه امشب معرفی شدند و گلکسی اس8 و اس8 پلاس وجود دارد اما گوگل اعلام کرده که پس از معرفی نسخه رسمی این برنامه، بیش از 100 میلیون گوشی اندرویدی قادر به استفاده از آن خواهند بود.

مرتبط: 

– جزییات پیکسل بوک، لپ تاپ/تبلت گوگل 

– نخستین هدفون‌های بدون سیم گوگل

– پرچمدارهای جدید گوگل : پیکسل ۲ و پیکسل XL2

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا