تکنولوژی

رده‌بندی رستوران‌ها بر اساس مصرف آنتی‌بیوتیک‌

در طرح مشترکی که از سال 2014 توسط اتحادیه مصرف‌کنندگان ایالات متحده و 5 گروه محیط زیستی انجام می‌گیرد، تعداد زیادی از رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگ در سراسر آمریکا بررسی می‌شوند تا از این طریق مصرف کنندگان مطلع شوند که کدام‌ یک از این رستوران‌ها گوشت و مرغ خود را با کمترین درصد استفاده از آنتی بیوتیک‌‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. همانطور که می‌دانید گوشت اکثر مرغ‌هایی که در رستوران‌ها به مشتریان ارائه می‌شود با استفاده از آنتی بیوتیک‌ها، سریع‌تر از حالت عادی به مرحله رشد کامل می‌رسند.

در این مطالعه 25 رستوران‌ زنجیره‌ای برتر و معروف آمریکا تحت مطالعه و بررسی قرار گرفتند و بر اساس استفاده کردن یا نکردن آنتی بیوتیک در غذاهای خود از جمله گوشت مرغ و همچنین سیاست‌های آنها در شفاف سازی مواد تشکیل دهنده غذاهایشان، درجه بندی شدند. در سال اول اجرای این طرح، تنها پنج رستوران موفق به کسب نمره قبولی شدند و امسال که سومین سال اجرای این طرح محسوب می‌شود، حدود نیمی از این رستوران‌های از امتیاز قابل قبول برخوردار شده‌اند.

در حال حاضر Panera Bread و Chipotle مدت‌ها است که با اخذ درجه A در رده‌ اول این لیست قرار دارند. تقریبا تمامی محصولات این دو رستوران‌ علی الخصوص گوشت‌ مرغ‌ هایی که ارائه میدهند، بدون استفاده از هرگونه آنتی بیوتیک در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. دیگر رستوران‌ها که درجات B تا D را دریافت کرده اند نیز سیاست‌ها و قوانینی دارند که باعث ایجاد محدودیت در استفاده از آنتی بیوتیک‌ها تنها در گوشت مرغ‌هایی که به مشتریان خود ارائه می‌کنند، می‌شود. رستورانی که در یک سال اخیر نیز بیشترین پیشرفت را داشته، رستوران KFC بوده است. این رستوران که سال گذشته درجه F را کسب کرده بود، امسال موفق به اخذ درجه B شد چراکه اعلام کرد  تا سال 2018 استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در گوشت مرغ‌هایی که به مشتریان خود ارائه می کند را قطع خواهد کرد. البته برخی رستوران‌های زنجیره‌ای کوچک که در این لیست وجود ندارند نیز پیشرفت‌های قابل توجهی در این چند سال داشته‌اند. برای مثال گوشت مرغ‌هایی که در رستوران‌های Dickey’s BBQ سرو می‌شوند و همچنین تمامی گوشت‌هایی که توسط کارخانه Cheesecake Factory عرضه می‌شوند، فاقد هرگونه آنتی بیوتیک هستند.

«ژان هالوران» مدیر بخش اجرای سیاست‌های غذایی اتحادیه مصرف‌کنندگان در اینباره می‌گوید: ” رستوران‌های فست فود بایستی تمام تلاش خود را برای افزایش سلامتی مشتریان خود به‌کار گیرند و از خرید و عرضه گوشت‌های شرکت‌هایی که از آنتی بیوتیک‌ها در محصولات خود استفاده میکنند، اکیدا خودداری کنند. تاثیرگذاری آنتی بیوتیک‌ها در آینده، در صورتی که از آنها فقط در جهت جلوگیری از بیماری‌های حیوانات و گسترش بیماری‌های شناخته شده استفاده شود، بستگی دارد.

منبع: Consumer Reports

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا