تکنولوژی

گوگل رقیب اکو شو را به زودی معرفی می‌کند

وبسایت TechCrunch به‌تازگی مدعی شده که شرکت گوگل در حال ساخت نوعی نمایشگر هوشمند رومیزی برای ایجاد تماس‌های تصویری است. احتمال می‌رود گوگل از این دستگاه در تاریخ 4 اکتبر و همراه با پیکسل 2 و پیکسل XL2، گوگل هوم مینی و پیکسل بوک رونمایی کند.

گفته می شود که این دستگاه هوشمند به صفحه نمایش 7 اینچی مجهز شده و شباهت نسبی به دستیار هوشمند «اکو شو» شرکت آمازون دارد. ضمنا این دستگاه از سرویس یوتیوب، دستیار صوتی گوگل، Google Photos و تماس تصویری پشتیبانی میکند و همچنین قابلیت اتصال به دیگر وسایل هوشمند منزل و محصولات شرکت Nest را نیز خواهد داشت.

این دستگاه که احتمالا می‌رود همان گوگل هوم باشد، از طریق صفحه نمایشی که به‌آن مجهز شده قصد دارد مستقیما به رقابت با «اکو شو» کمپانی آمازون بپردازد. ضمنا شواهد نشان می‌دهد که سیستم عامل این دستگاه نیز اندروید خواهد بود. حال می‌توان درک کرد که تصمیم گوگل برای حذف سرویس یوتیوب از دستگاه‌های اکوشو شرکت آمازون یک حرکت کاملا استراتژیک بوده است. آمازون هم در واکنش به این اقدام گوگل اعلام کرده بود دلیل این تصمیم گوگل کاملا فنی بوده و هیچ ربطی به مسائل فنی نداشته است.

با معرفی دستیار هوشمند تصویری گوگل، مطمئنا رقابت در بخش دستیاران هوشمند جذاب‌تر از گذشته دنبال خواهد شد. گوگل با در اختیار داشتن سرویس‌های مختلف و موتور جستجوی قدرتمند، کاربران زیادی را در سراسر دنیا به‌خود اختصاص داده و سرویس یوتیوب این شرکت هم بزرگترین سرویس پخش محتویات ویدیویی در سراسر دنیا محسوب می شود. حال ترکیب سیستم‌عامل اندروید (که متعلق به گوگل است) با یوتیوب و حتی سرویس جی میل و Google Photos و ارائه تمامی این خدمات از طریق یک دستیار هوشمند مجهز به صفحه‌ نمایش، بدون شک مورد استقبال میلیون‌های کاربر گوگل در سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.

البته از آنجایی که شرکت آمازون از سال‌ها پیش معرفی و عرضه دستیارهای صوتی هوشمند در قالب محصولات متنوع را آغاز کرده است، یقینا گوگل کار سختی را برای رقابت با این شرکت در پیش خواهد داشت چرا که محصولات باکیفیت و کاربردی «اکو» شرکت آمازون در این مدت توانسته‌اند اعتماد بسیاری از کاربران را در سراسر دنیا به‌خود جلب کند.

در صورتی که گوگل هوم مجهز به صفحه‌نمایش در تاریخ 4 اکتبر معرفی نشود، باید منتظر رونمایی این محصول در سال 2018 باشیم.

مرتبط :

– گوگل جلوی پخش یوتیوب در اکوشو را گرفت

بلندگوی میناتوری گوگل هوم در راه است

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا