تکنولوژی

بیشتر مراقب صفحه‌نمایش آیفون باشید

ترک خوردن شیشه صفحه گوشی‌های موبایل، اتفاقی بسیار شایع است. طبق تحقیقات انجام شده توسط O2، تقریبا نیمی از کاربران گوشی‌های هوشمند در سرتاسر دنیا حداقل یک بار شیشه صفحه نمایش گوشی خود را شکسته‌اند. تنها در انگلستان، بیش از 7 میلیون نفر گوشی‌هایی با شیشه ترک خورده در دست دارند. اما اگر کاربر آیفون هستید، بهتر است بیشتر از قبل مراقب گوشی خود باشید زیرا طبق گفته اپل، تعمیر شیشه صفحه برخی از مدل‌های این محصول گران‌تر شده است. از این به بعد، آن دسته از آیفون داران که سرویس بیمه اپل کِر (Apple Care) ندارند، در آمریکا باید 20 دلار و در انگلستان 20 پوند بیشتر برای تعمیر شیشه صفحه نمایش دستگاه خود بپردازند.

فروشگاه آنلاین اپل، هنگام رویداد اخیر اپل که در آن آیفون 8، 8 پلاس و آیفون 10 معرفی شد، بسته بود اما مشخص نیست که مسئولین اپل چرا قبل از اینکه این فروشگاه دوباره کار خود را از سر بگیرد تصمیم گرفتند تا قیمت تعمیر و تعویض شیشه صفحه نمایش برخی از مدل‌های آیفون را افزایش دهند. قبل از بسته شدن App Store، قیمت خدمات تعمیر و یا تعویض شیشه آیفون 7، 129 دلار در آمریکا و 136.44 پوند در انگلستان بود. اما بعد از باز شدن مجدد این فروشگاه، قیمت همین خدمات به ترتیب به 149 دلار و 156.44 پوند افزایش پیدا کرد. همین ترتیب قیمت برای آیفون 6 اس نیز اعمال شده است. قیمت قبلی تعویض شیشه گوشی‌های مدل 6s  پلاس و 7  پلاس نیز 149 دلار بود که بعد ز باز شدن مجدد فروشگاه به 169 دلار تغییر پیدا کرد.

تغییر قیمت تعمیر صفحه نمایش آیفون فقط در آمریکا و انگلستان اعمال نشده و دیگر کشور‌های دنیا نیز افزایش داشته است. در استرالیا نیز قیمت تعمیر گوشی آیفون 6 و 6s به 228.95 دلار استرالیا و برای مدل‌های آیفون پلاس به 268.95 دلار استرالیا تغییر پیدا کرده است. لازم به ذکر است که تغییر قیمت برای برخی از مدل‌های آیفون اعمال نشده است. مثلا برای آیفون 6 یا 6 اس پلاس هیچ افزایش قیمتی برای تعمیر صفحه نمایش وجود ندارد. به علاوه آیفون های SE و دیگر مدل‌های قدیمی نیز از افزایش قیمت مستثنی هستند.

 

با افزایش قیمت جدید تعمیر شیشه صفحه نمایش محصولات اپل، به نظر می‌آید افرادی که قصد خرید آیفون‌های جدید اپل را دارند باید بیش از همیشه مراقبت از دستگاه خود را مد نظر قرار دهند و از روش‌های ایمن سازی برای پیشگیری از وقوع این حادثه پر خرج! جلوگیری کنند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا