تکنولوژی

ارتش روبات‌ها در کارخانه حمل و نقل چینی (تماشا کنید)

در ویدیویی که در پایین مشاهده می‌کنید، ارتشی از روبات‌های زرد رنگ کوچک دیده می‌شود که در حال حمل و نقل و دسته‌بندی محصولات یک شرکت حمل و نقل بزرگ چینی هستند. این جدیدترین و بزرگترین نمونه اتوماسیون در صنایع و شرکت‌های مختلف محسوب می شود. کمپانی Shentong Express بزرگترین شرکت دسته‌بندی و حمل ونقل محصولات به‌شکل تمام اتوماتیک در کشور چین است.

همانطور که در ویدیو مشاهده خواهید کرد، روبات‌ها بسته‌های مورد نظر را به‌ نقاط مختلف کارخانه انتقال داده و پس از رسیدن به‌مقصد آنها را درون حفره‌های تعبیه شده رها می‌کنند. این کار که در گذشته توسط 100 نیروی انسانی در طول روز انجام می‌شد، حال توسط روبات‌ها و در کمتر از 3.5 ساعت انجام می‌شود.

این روبات‌ها در فضایی به مساحت 2000 متر مربع حرکت می‌کنند و روی هم رفته در طول روز بیش از 300 میلیارد الگوی حرکتی مختلف را طی می‌کنند. این اطلاعات نشان می‌دهد که محاسبه زمانی عظیم و بسیار دقیقی برای حرکت منظم این روبات‌ها در نظر گرفته شده است. مدیر بخش لجستیک این شرکت در مصاحبه خود گفته که میزان محاسبات انجام شده برای 5 دقیقه از حرکات این روبات‌ها با میزان محسابات یک روز رفت و آمد هواپیماها در فرودگاه بین‌المللی شهر پکن برابری می‌کند.

این روبات‌ها می‌توانند در طول روز بیش از 200 هزار بسته را در داخل شرکت جابجا کنند و اینکه در صورت نیاز خود را به شکل خودکار به شارژر متصل می‌کنند. به همین دلیل می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی و بدون وقفه فعالیت کنند. مدیرعامل این شرکت گفته که هزینه نگهداری این روبات‌ها دقیقا نصف دستمزدی است که به نیروهای انسانی فعال در این شرکت پرداخت می‌شد. در ادامه ویدئوی این مطلب را از دست ندهید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا